نامه مهم تیم توسعه دهنده ماهواره پیام امیرکبیر به رییس جمهور

در پی پرتاب نخستین ماهواره پیام ایرانی که تا مراحل مهمی موفق بود ولی در آخرین مرحله در مدار قرار نگرفت، نامه‌ تیم توسعه دهنده ماهواره پیام امیرکبیر به رییس جمهور صادر شد.

نامه مهم تیم توسعه دهنده ماهواره پیام امیرکبیر به رییس جمهور

به گزارش هشت دی،در پی پرتاب نخستین ماهواره پیام ایرانی که تا مراحل مهمی موفق بود ولی در آخرین مرحله در مدار قرار نگرفت، تیم توسعه دهنده ماهواره پیام امیرکبیر به رییس جمهور نامه نوشت.
در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید، ماهواره پیام امیرکبیر ماحصل تلاش نخبگان جوان و تلاش‌گر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تجربه‌ گرانقدر اساتید این دانشگاه بود که با سفارش سازمان فضایی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی مسیر پرفراز و نشیب چندین ساله از گذرگاه‌های سختی عبور نموده و با همه دشواری‌ها محصول عملیاتی پروازی با مشخصات فنی یکتا را به عرصه فضایی کشور تقدیم نمود.

جناب آقای رییس جمهور،

فعالیت‌های فضایی هر کشور موجب کارآفرینی، شکوفایی استعدادها و توانمندسازی برای ورود به سایر حوزه‌های صنعتی کشور است که قطعا به صورت تدریجی و گام به گام حاصل می‌شود.

تیم فنی و اجرایی پروژه‌ی ماهواره‌ی پیام امیرکبیر طی ١٠ سال گذشته مشغول توسعه و پیاده‌سازی این ماهواره بوده و بیش از ۶۵٪‏ پیشرفت فیزیکی آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است. امید بر آن بود که امروز شاهد عملیاتی شدن این ماهواره در مدار باشیم و به مدت حداقل دو سال از داده‌های این سامانه در کاربردهای صلح آمیز مورد نیاز کشور بهره‌مند گردیم. آنچه رخ داد، عملکرد عالی ماهواره و ارسال کلیه اطلاعات مورد انتظار در بازه‌ی محدود چند دقیقه‌ای حضور در مدار بود. علی‌رغم اندوه فراوان ناشی از عدم موفقیت نهایی پروژه، بر خود لازم می‌دانیم احساس غرور و سرافرازی خود را از مشاهده‌ی دستاورد زحمات بی‌شائبه همکاران وزارت دفاع در توسعه‌ی ماهواره‌بر با ابهت سیمرغ خدمت شما ابراز کنیم. امید داریم که با ادامه این تلاش‌ها و به‌کارگیری آموخته‌ها  شاهد ادامه‌ی مقتدرانه‌ی مسیر رو به پیشرفت این تیم توانمند باشیم.

در پایان ضمن تشکر ویژه از وزیر جوان کابینه حضرتعالی، علاقه‌مندیم به عرض برسانیم که تیم ماهواره‌ی پیام امیرکبیر با افتخار آماده است از همین فردا و با تجدید قوای مجدد با تمام توان در چارچوب نیازمندی‌های کشور شروع به طراحی و ساخت ماهواره بعدی به منظور ارائه‌ی خدمات مورد نیاز مردم نماید.

با تجدید احترام

تیم سازنده ماهواره‌ی پیام امیرکبیر

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه