رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان:

اجبار والدین برای ترک تحصیل فرزندان جزای نقدی دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه در فصل سوم قانون کودکان کار بحث جرائم و مجازات را بررسی کرده‌ایم گفت: اگر والدین موجب ترک تحصیل فرزندان شوند، جزای نقدی درجه ششم برای والدین در نظر گرفته می‌شود.

اجبار والدین برای ترک تحصیل فرزندان جزای نقدی دارد
به گزارش هشت دی، ولی‌الله داداشی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال قانون کودکان کار در مجلس از طرف دولت به‌صورت لایحه آمد اظهار کرد: این لایحه که بسیار جامع و کامل است، با قانون سال ۸۱ تفاوت دارد و در مجلس تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه این لایحه بر اساس ضرورت تصویب شد افزود: این لایحه بعد از تاییدات شورای نگهبان در عرض یک ماه به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه در بحث نوآوری این قانون به جزئیات توجه شده است گفت: در مصوبه سال ۸۱ قانون کودکان کار تعداد ۹ ماده کوتاه بود اما در این قانون در فصل اول کلیات و اصطلاحات تعریف‌شده است.

داداشی با اشاره به اینکه این لایحه در کمیسیون اجتماعی و قضایی بررسی شد بیان کرد: در این لایحه برای هر بخش تعریفی جامع آمده است و تمامی افرادی که به سن ۱۸ سال نرسیده‌اند جزو این قانون هستند.

وی با بیان اینکه در این قانون خطر و مخاطرات کودک را تعریف کرده‌ایم خاطرنشان کرد: در این قانون سرپرستی کودکان و نوجوانان را بررسی کرده‌ایم و اختلالات رفتاری والدین را جزو مخاطرات کودکان به‌حساب آورده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه عدم اقدام برای ثبت زمان ولادت کودک یک مخاطره محسوب می‌شود گفت: جلوگیری از تحصیل کودکان مخاطره است و به همین دلیل برای این قانون ضمانت اجرایی داریم.

داداشی با بیان اینکه در فصل سوم این قانون بحث جرائم و مجازات را بررسی کرده‌ایم افزود: اگر والدین موجب ترک تحصیل فرزندان شوند، جزایی نقدی درجه ششم برای والدین در نظر گرفته می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه