نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

بیمارستان فومن به احیاء اساسی نیاز دارد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: بیمارستان فومن با فرسودگی تأسیسات و کمبود نیروی متخصص نظیر پزشک و پرستار مواجه است.

بیمارستان فومن به احیاء اساسی نیاز دارد

به گزارش هشت دی، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در رابطه با تک بیمارستان شهر فومن اظهار کرده: بیمارستان فومن به یک احیاء اساسی نیاز دارد زیرا در حال حاضر با مشکلات بسیار زیادی نظیر فرسودگی تأسیسات،‌ کمبود نیروهای متخصص کادر درمانی و کادر خدماتی مواجه است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه بخش سلامت در این دو شهرستان کاستی‌های فراوانی دارد عنوان کرد: بیمارستان ۹۶ تختخوابه فومن یکی از چهار بیمارستان ویژه کشور محسوب می‌شود که در سال ۶۷ ساخته شد اما امروز با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

افتخاری حل مشکلات بیمارستان فومن و لزوم کمک و همیاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این زمینه را خواستار شد و گفت: وسعت این شهرستان با احتساب مناطق روستایی آن بسیار زیاد است بنابراین انتظار داریم مسئولان ذیربط برای رفع مشکلات بیمارستان فومن چاره اندیشی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از ساخت یک کلینیک فوق تخصصی در فومن خبر داد و ابراز داشت: ادامه عملیات اجرایی این مرکز درمانی به علت کمبود اعتبارات با اختلال مواجه شده بود که با تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان ویژه به زودی ادامه ساخت آن توسط پیمانکار مربوطه آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مجموعاً خدمات زیادی در بخش سلامت دو شهرستان فومن و شفت به مردم ارائه شده است عنوان کرد:‌ آن‌چه که در این حوزه مشکلاتی را برای هر دو شهرستان به وجود آورده است کمبود نیروی انسانی متخصص به ویژه در بخش کادر پزشکی و پرستاری است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس به وضعیت تأمین آب شرب این شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار را به این بخش اختصاص دادیم همچنین ۲ میلیارد تومان دیگر نیز از معاون رئیس جمهور برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی اخذ کرده‌ایم.

افتخاری پراکندگی بسیار بالا و وجود روستاهای متعدد فاقد آب شرب در دو شهرستان فومن و شفت را متذکر شد و ابراز داشت: مجموعاً حدود ۷۰ روستا در دو شهرستان فومن و شفت از نعمت آب شرب سالم بی‌بهره‌اند که ۴۳ روستای آن در شهرستان فومن واقع شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تعویض خطوط انتقال آب شرب روستایی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در حال حاضر و با تخصیص اعتبار بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی عملیات تعویض خطوط انتقال آب شرب در ۳ کیلومتر از روستاهای شهرستان شفت آغاز شده است.

وی در مورد پروژه آب‌ شرب موسوم به غرب نزدیک که شهرستان‌های صومعه‌سرا،‌ شفت، احمدسرگوراب و فومن را به هم متصل می‌کند افزود:‌ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مهم در نظر گرفته شده و امیدواریم با شرایط موجود هر چه سریع‌تر شاهد اتمام آن باشیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه