اگر می‌خواهید مشکل اقتصادی برطرف شود باید جلوی اسراف را بگیرید

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت مشکلات اقتصادی کشور را می‌تواند با نگاه به درون برطرف کند و دل به بیگانه نبندد.

اگر می‌خواهید مشکل اقتصادی برطرف شود باید جلوی اسراف را بگیرید

به گزارش ۸دی نیوز، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در مسجد سلیمانداران این شهر با اشاره به تبعیت مردم ایران از امام (ره) اظهار داشت: تبعیت ملت ایران از امام (ره) با آگاهی و بصیرت بود.

 وی، نهضت امام (ره) را تداوم قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با پیروی ملت ایران از امام (ره) به پیروزی رسید.

 موحدی کرمانی با تجلیل از ملت ایران در درک امامت سیدالشهدا (ع)، تصریح کرد: مردم ایران لذت شهادت را درک کردند و گفتند که نهضت ما حسینی (ع) است.

 امام جمعه موقت تهران، ولی فقیه را نماینده امام زمان (عج) در رأس حکومت اسلامی دانست و بیان کرد: ولایت فقیه ادامه راه رسول‌الله (ص) است.

 وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت ولی فقیه تحقق پیدا کرده است، گفت: اگر آقا شدیم، حکومت اسلامی را به دست آوردیم و بینی آمریکا را به خاک مالیدیم به برکت تمسک به ولایت محقق شده است.

 موحدی کرمانی بر الگو قرار دادن امام حسین (ع) تاکید کرد و یادآور شد: الگوگیری از امام حسین (ع) دارای ابعاد بسیار است.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امام (ره) باور می‌توانیم را در جامعه نهادینه کرده است، خاطرنشان کرد: بعضی از شخصیت‌های دانه درشت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اعتقاد داشتند شاه را نمی‌توان ساقط کرد اما امام (ره) فرمودند که می‌توانیم و مردم با دست خالی شاه را از کشور بیرون کردند.

 وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: دولت مشکلات اقتصادی کشور را می‌تواند با نگاه به درون برطرف کند و دل به بیگانه نبندد.

 موحدی کرمانی برطرف کردن مشکلات اقتصادی را نیازمند برنامه‌ریزی صحیح طبق موازین اسلامی دانست و اظهار کرد: نباید به غرب امیدوار باشیم و این موضوع درس بزرگ می‌توانیم است.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه می‌توان با ارائه برنامه‌های جدید و جذاب اقدام کرد، گفت: انسان پس از مشخص شدن هدف باید مسیر آن را پیدا کند.

 وی به ارتحال امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام (ره) هنگام ارتحال آرامش داشت و می‌دانست امتی را پرورش داده که راه او را ادامه می‌دهد.

 موحدی کرمانی با تأکید براینکه امام (ره) به هدف خود، مردم و خداوند ایمان داشت، تصریح کرد: روش زندگی امام (ره) فرهنگ است و پیوسته باید مراقب باشیم این الگوها لطمه نبیند.

 امام جمعه موقت تهران خواستار توجه ویژه دولت نسبت به فقرا شد و بیان کرد: دانه درشت‌هایی که حقوق کلان می‌گیرند باید حقوق آنها تنزل پیدا کند.

 وی با بیان اینکه اگر دانه درشت‌ها و خواص ناراضی باشند مهم نیست، خاطرنشان کرد: اگر مردم ناراضی باشند ایجاد خطر می‌شود.

 موحدی کرمانی با ذکر خاطره‌ای از امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: روز اول ماه رجب سال ۱۳۵۷ در کربلا خدمت امام (ره) شرف‌یاب شدم.

 امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امام (ره) فرمودند که بعضی از افراد در ایران به این فکر افتادند شاه مردم را به شهادت می‌رساند و بهتر است از راه سیاسی وارد شویم و مجلس شورای ملی را تشکیل داده و در مجلس هر برنامه‌ای خواستیم می‌توانیم پیاده کنیم.

 وی با اشاره به اینکه امام (ره) مسیر مذکور را برای ایران خطرناک دانست، اظهار کرد: اگر مبارزه را کنار بگذاریم شور و هیجان مردم خوابانده می‌شود و اگر مجلس داشته باشیم قانون می‌گوید شاه باید فرمان دهد در صورتی که ما شاه را قبول نداریم.

 موحدی کرمانی به شکسته شدن حکومت نظامی بختیار توسط امام (ره) اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی با شکستن حکومت نظامی به پیروزی رسید.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اخلاق امام (ره) باید برای تمام جامعه درس باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهید مشکل اقتصادی برطرف شود باید جلوی اصراف را بگیرد.

وی بر ترویج ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد و گفت: اسلام می‌گوید ازدواج مانند غذا است و هنگام گرسنگی می‌توان آن را با غذای ساده برطرف کرد.

در مراسم مذکور از سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان به مناسبت روز پاسدار و چهار نفر از جانبازان شرکت مخابرات گیلان تجلیل شد./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه