معاون وزیر راه و شهرسازی:

افزایش سقف وام مسکن مهر به جمع‌بندی نرسیده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی پروژه‌های خارج از مسکن مهر شهرهای جدید هنوز سقف وام از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا نکرده است، گفت: درباره افزایش سقف وام مسکن مهر شهرهای جدید موضوع جدیدی نهایی نشده است.

افزایش سقف وام مسکن مهر به جمع‌بندی نرسیده است

به گزارش هشت دی،حبیب‌الله طاهرخانی در حاشیه نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ شهر جدید در مرحله برنامه‌ریزی و احداث قرار دارند، گفت: در حال حاضر ۱۷ شرکت زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی مسئولیت توسعه شهری در این شهرها را بر عهده دارد که ۷ شهر آن با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر به مرحله بلوغ رسیده و توجیه اقتصادی برای اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی را پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل مسکن مهر به ویژه در پروژه‌هایی که مسئله حقوقی خاصی ندارند، را یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت در سال ۹۸ اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا، تکمیل خدمات شهری به ویژه در سایت‌های مسکن مهر یکی دیگر از اولویت‌های شرکت عمران شهرهای جدید به حساب می‌آید، بنابراین خوشبختانه در حوزه مسکن مهر در قالب تبصره‌های پیشنهادی لایحه بودجه ۹۸ تمهیدات مناسبی اندیشیده شده که می‌تواند به موفقیت بیشتر در سال آینده ما را امیدوار کند.

وی با بیان اینکه هنوز برای افزایش سقف وام مسکن مهر به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، گفت: امکان تهاتر زمین تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای هزینه‌کرد در برخی از پروژه‌ها دیده شده است، همچنین اجازه تهاتر اراضی شرکت عمران شهرهای جدید داده شده است تا بتوانیم از این محل بخشی از هزینه‌های پروژه‌های عمرانی را به دست آوریم.

وی افزود: بحث افزایش وام مسکن مهر به صورت عمومی مطرح نیست و هنوز درباره افزایش وام مسکن مهر آن هم در برخی از پروژه‌ها به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته در برخی از پروژه‌ها خارج از مسکن مهر شهرهای جدید هنوز سقف وام از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا نکرده است، اما درباره افزایش سقف وام مسکن مهر شهرهای جدید چیزی نهایی نشده است.

طاهرخانی با اشاره به ایجاد شهرهای جدید در سواحل مکران گفت: در تمام دنیا شهرهای پرجمعیت در کنار دریاها تشکیل می‌شود و در ایران هم با توجه به اینکه با معضل کمبود آب مواجه هستیم، باید بخش‌های صنعتی و سکونت‌گاه‌ها را به مجاورت دریاها منتقل شود.

وی افزود: در این راستا تأسیس شهر جدید تیس، جاسک، تابناک و سیراف را در دستور کار داریم، در بین آنها تأسیس شهر جدید تیس مصوبه هیأت وزیران را اخذ کرده و به عبارتی می‌توان گفت تیس بیست و سومین شهر جدید کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تبصره ۸ برنامه بودجه سال آینده گفت: در تبصره ۸ بودجه ۹۸ اجازه داده شده است که املاک شرکت عمران شهرهای جدید در رهن گذاشته شود تا بتوانیم از سیستم بانکی استقراض و تسهیلاتی را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر دریافت کنیم.

به گفته وی، در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید اختصاص داده شده که ۵۰ میلیارد تومان آن به صورت خاص برای مسکن مهر پردیس به خزانه ابلاغ شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه