عملکرد مالی درآمدها و هزینه های شهرداری و شورای شهر رشت شفاف سازی شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شفاف سازی عملکرد مالی و بخش های درآمدها و هزینه های شهرداری و شورای شهر رشت از موضوعات مهم و تاکیدات اعضای شورا است.

عملکرد مالی درآمدها و هزینه های شهرداری و شورای شهر رشت شفاف سازی شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمد حسین واثق کارگر نیا در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به  وظایف شهرداری برابر تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ اصلاحی قانون شهرداریها اظهار کرد: رفع سد معبر و اشغال پیاده رو ها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان ها ،پارکها و باغ های عمومی برای کسب و یا هر عنوان دیگری برعهده شهرداری است.

وی با بیان اینکه شهرداری در اینگونه موارد مکلف به رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر به وسیله ماموران خود است افزود: در همین راستا شهرداری رشت با توجه به شکایت های عدیده شهروندان و نارضایتی های کسبه برابر قانون و دستورات صادره و هماهنگی و اطلاع رسانی انجام شده نسبت به ساندهی دستفروشان بلوار مدرس و میدان بزرگ از سمت خیابان امام (ره)بطرف مسجد کاسه فروشان و خیابان های مطهری ،شریعتی امام و شیک روزلنه تا ساعت ۸ شب به غیر روزهای تعطیل اقدام کرد.

رئیس کارگروه ساماندهی دستفروشان شورای اسلامی شهر رشت ،با اشاره به اثرات منفی دستفروشی در جامعه گفت: ایجاد سدمعبر و ایجاد زمینه های بزه کاری و ناهنجاری های اخلاقی ،توزیع کالاهای بی کیفیت و کم بازده،ایجاد چشم انداز زشت در شهر،ایجاد درگیری فیزیکی بین دستفروشان و ماموران از آثار منفی دستفروشی در شهر است.

کارگرنیا ،جلوگیری از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده ها به دلیل بیکاری و فقر را مهم ترین اثر مطلوب دستفروشی در رشت عنوان کرد وافزود: دستفروشی قیمت ها را برای طبقه کم درآمد جامعه قابل تحمل می کند.

وی با بیان اینکه   مسئولین مکلف به تامین حقوق حداقلی شهروندان هستند اظهار کرد: مشکلات معیشتی و نداشتن شغل باعث شده تا عده ای مبادرت به دستفروشی کنند.

کارگرنیا افزود: با گذشت بیش از سه ماه از شذوع ساماندهی دستفروشان تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده و این اقشار آسیب پذیر جامعه همچنان چشم به راه عنایت مسئولان امر جهت تعیین تکلیف آینده شغلی خود هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرداری به منظور جلوگیری از دستفروشی و ساماندهی نیازمند حمایت ویژه از سوی دستگاه های فراسازمانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه شفاف سازی عملکرد مالی و بخش های درآمدها و هزینه های شهرداری و شورای شهر رشت از موضوعات مهم و تاکیدات اعضای شورا است افزود: از رئیس شورا تقاضا دارم که به تائید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می شود و انتشار آن برای اطلاع عموم و ارسال نسخه ای از آن به وزارت کشور توجه ویژه داشته باشند.

 لازم به ذکر است اعضای تیم فوتوالی گیلان در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی رشت برای قدر دانی از حمایت های شورا در راستای کسب مقام سوم کشوری این تیم در صحن علنی شورا حضور یافتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه