موسوی روزان خواستار شفاف سازی درخصوص مشاورین شورا شد/ جمشیدی: پاسخ شما را به صورت کتبی می دهم

عضو شورای شهر رشت گفت: درخواست من و همه اعضای شورا این است که رئیس شورای اسلامی رشت موضوع را کاملا شفاف و در صحن علنی شورا اعلام کنند چراکه ما نمی خواهیم برای این جمع اتفاقی بیفتد.

موسوی روزان خواستار شفاف سازی درخصوص مشاورین شورا شد/ جمشیدی: پاسخ شما را به صورت کتبی می دهم

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، سید رضا موسوی روزان در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در چهار خرداد امسال پیش از دستور در صحن علنی شورا سه سوال از رئیس شورای شهر رشت داشته است و اینکه پاسخ جامع و کاملی دریافت نکرده است اظهار کرد: رئیس شورا در یک جمله کوتاه پاسخ دادند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم شایعه ای در مورد شورای اسلامی شهر رشت به وجود آید گفت: ما یک جامع پیوسته و یکپارچه هستیم و آسیب یه یکی از اعضای شورا به بقیه هم آسیب می زند.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه امروز از رئیس شورا میپرسم آیا برای مشاورین محترم شورا نظر صحن علنی شورا الزامی میباشد یا خیر ؟ افزود: سوال دیگر من این است که مشاورین ریاست محترم شورا در چه موضو عاتی میتوانند کار کنند و یا بهتر بگویم ریاست محترم شورا در چه موضوعات کاری می تواند از وجود مشاورین استفاده کند؟

shora00003

وی تصریح کرد: ریاست محترم شورا به این سوال پاسخ دهند که مشاورین شورا چند نفر هستند و تا چند نفر قابل افزایش است؟

موسوی روزان با بیان اینکه منظور من آن دسته از مشاورین افتخاری و قردادی هستند اظهار کرد: اعضای شورا یادشان هست که رئیس شورا قبلا در یک جمله پاسخ دادند که ریاست شورا در حد بودجه مصوب می تواند از هر تعداد مشاور استفاده کند.

این عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه اگر بودجه مصوب شورا می تواند حد و حدود مشاورین را مشخص کند، بیان کرد: پس با عرض پوزش و عذر خواهی ریاست کمیسیون حقوقی و خزانه دار و عضو هیت ریسه شورا به این سوال پاسخ دهند که بودجه مصوب برای استفاده از مشاورین به طور خاص ریاست محترم شورا چه میزان است و در  کدام بند بودجه به این موضوع اشاره شده است؟

موسوی روزان با اشاره به تبصره ۴ از ماده ۳ وظایف هیأت رئیسه گفت: هیأت رئیسه در مقابل اعضای شورا پاسخگو خواهد بود و کلیه مصوبات خود را می بایست بلافاصله به اطلاع اعضای شورا برساند.

وی با بیان اینکه چه میزان هیأت رئیسه که سخنگوی آن رئیس شورا است اعضای شورا را در جریان تصمیم گیریها قرارداده اند خاطرنشان کرد: کلیه آئین نامه ها یا مصوب هئیت وزیران یا شورای عالی استانها هیچکدام اختیار خاص برای ریاست شورا جهت داشتن مشاوران متعدد افتخاری یا قراردادی پیش بینی نکرده است.

shora00002

موسوی روزان افزود: درخواست من و همه اعضای شورا این است که رئیس شورای اسلامی رشت موضوع را کاملا شفاف و در صحن علنی شورا اعلام کنند چراکه ما نمی خواهیم مثل اعضای شورای دوره سوم که هم اکنون احکام سنگینی برای آنها صادر شده است در قبال امضای مصوبات که همه ما مسئول هستیم برای این جمع اتفاقی بیفتد.

رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به اظهارات موسوی روزان خاطرنشان کرد: پاسخ این سوالات را به صورت کتبی و در چارچوب آئین نامه خواهم داد.

وی با بیان اینکه رئیس شورا می تواند در چارچوب آئین نامه حق الجلسه و حق المشاوره بپردازد گفت: مسئله به آن پیچیدگی که شما مطرح کردید نیست و در شورا عدم شفافیت وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اکثر مشاورین شورا افتخاری هستند افزود: آنان که تمام وقت کار می کنند قرارداد حق المشاوره دارند و کسی از شورا حقوق دریافت نمی کند و هر وقت شورا به مشاورین نیاز داشته باشد مشاوره می دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
تشکر عمو روزان. دستت درد نکنه. ما به نمایندگانی با شهامت شما نیازمندیم، نه مانند افرادی که رای محله های پایین رشت رو گرفتند و رفتند اما الآن با بالایی ها همنشینند.
فدایی ولایت
سلام/ بهتر بود آقای روزان در مورد عملکردشون در ماده 100 هم به مردم گزارش بدن در مورد راننده هاشون و حقوقی که از شورا میگیرن هم گزارش بدن مشکل ما رشتی ها مشاور و [...] نیست مشکل ما
در حاشیه