تامین آب شرب روستاییان گیلان دچار نوسان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به دلیل کاهش میزان بارندگی و برف در سال‌های اخیر، تامین آب شرب روستاییان گیلان دچار نوسان شده است.

تامین آب شرب روستاییان گیلان دچار نوسان است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، محمدعلی فرامینی در نشست آبفار گیلان با اشاره به اینکه روزهای گرم در پیش است، اظهار کرد: اقلیم گیلان نسبت به سال‌های گذشته دچار تغییر شده است.

وی افزود: به دلیل کاهش میزان بارش برف و باران در سال‌های اخیر، تامین آب شرب روستاییان دچار نوسان شده است.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه آب در برخی از روستاهای این استان جیره‌بندی شده است، تصریح کرد: در این روستاها آبرسانی سیار صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب روستایی گفت: امیدواریم با صرفه‌جویی بتوانیم روزهای گرم سال جاری را با کمترین مشکل سپری کنیم.

فرامینی با اشاره به اتمام اجرای فاز نخست مجتمع آبرسانی روستایی شولم فومن، گفت: با پایان این فاز تعداد بالغ بر ۳۰۰ خانوار در روستاهای حسینکوه و شیرذیل از آب آشامیدنی مناسب برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب این روستاها، ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به این خانوارها ۴۱ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع انجام شده است.

این مسئول احداث یک باب مخزن زمینی ۲۰۰ مترمکعبی و حفر یک حلقه چاه را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در فاز دوم این پروژه آبرسانی دو باب مخزن تعدیل فشار ۵۰ و ۱۰۰ مترمکعبی راه‌اندازی و ۲۹ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه گیلان دارای یک‌هزار و ۶۶۴ روستای برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی است، یادآور شد: با کمترین میزان صرفه‌جویی در مصرف آب، آب آشامیدنی تمام مشترکان روستایی فراهم می‌شود.

فرامینی از برطرف شدن مشکل ضعف فشار آب شرب ۲۵ روستا در شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال خبر داد و خاطرنشان کرد: فشار آب شرب هشت روستا با ۹۰۰ خانوار ماسالی برطرف شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه