سرقت از منازل در گیلان کاهش یافت

رئیس پلیس آگاهی گیلان وقوع سرقت‌های مهم منازل را بسیار کم عنوان کرد و گفت: این‌گونه سرقت‌ها در گیلان بسیار پایین است و سارقان مهم در استان شناسایی و مهار شده‌اند.

سرقت از منازل در گیلان کاهش یافت

به گزارش ۸دی نیوز سرهنگ فرهاد فلاح‌کریمیرئیس پلیس آگاهی گیلان یکی از دلایل افزایش وقوع سرقت در گیلان را کاهش مقاومت مردمی در صحنه‌های سرقت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: بسیاری از مردم به گونه‌های مختلف صحنه‌های سرقت را مشاهده می‌کنند اما به دلایل مختلف از اعلام آن به پلیس خودداری می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان بی‌مبالاتی مردم در نگه‌داری از اموال خود را از دیگر  دلایل افزایش سرقت در این استان ذکر کرد و گفت: برخی افراد خودروی خود را به حالت روشن برای خرید نان و… رها می‌کنند که زمینه سرقت برای سارقان فراهم می‌شود.

وی فرستادن فرزندان کوچک با زیورآلات و جواهرات به بیرون از خانه را موجب طمع سارقان دانست و تصریح کرد: روزانه چندین مورد سرقت النگوی اطفال اعلام شده است.

فلاح‌کریمی بیشترین سرقت را به مربوط به مغازه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مغازه‌های دارای درهای شیشه سکوریت بدون محافظ بیشتر در معرض سرقت قرار می‌گیرند زیرا با کمترین فشار قفل آنها باز می‌شود.

وی وقوع سرقت‌های مهم منازل را بسیار کم عنوان کرد و یادآور شد: اینگونه سرقت‌ها در گیلان بسیار پایین است و سارقان مهم در استان شناسایی و مهار شده‌اند.

این مسئول شعار امسال نیروی انتظامی را «امنیت، سلامت و نشاط رهاورد نظم قانون» است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه