عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

دولت برای پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت تدبیری نکرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌با بیان اینکه دولت در بودجه سال آینده به بدهی‌های حوزه سلامت توجه نکرده است گفت:‌ این بدهی‌ها هم‌اکنون به بالای ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دولت برای پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت تدبیری نکرد

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: بدهی‌ دوره‌های گذشته مربوط به قبل از سال ۹۶ حوزه بیمه سلامت هم‌اکنون به بالای ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است اما دولت در بودجه سال آینده هیچ منابعی را برای آن در نظر نگرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نگرانی نمایندگان مجلس در مورد پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت سخن گفت و عنوان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان برای کاهش این نگرانی‌ها و رفع معضلات پیش‌رو جلسات متعددی را با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه اگر برای بدهی‌های ۸ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت فکری نشود معضلات این حوزه دو چندان می‌شود افزود: اخیراً پیشنهاداتی در کمیسیون بهداشت و درمان برای جبران ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه سلامت مطرح شده است.

قربانی با ابراز امیدواری از موافقت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس برای جبران بخشی از بدهی‌های بیمه سلامت تصریح کرد: لایحه بودجه ۹۸ به زودی در اختیار کمیسیون تلفیق مجلس قرار می‌گیرد که طبق قانون حداکثر ظرف ۴۰ روز باید آن را نهایی کرده و به صحن علنی مجلس تحویل دهد.

وی در مورد گزینه‌های احتمالی تصدی پست وزارت بهداشت و درمان نیز ابراز داشت: به اعتقاد بنده امروز سعید نمکی بهترین گزینه برای مجموعه وزارت بهداشت و درمان محسوب می‌شود زیرا وی به علت تجربیات بالا از ویژگی‌ها و مؤلفه‌های کافی جهت تصدی این پست حساس برخوردار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عضویت در پست‌های مختلف مدیریتی را از ویژگی‌های بارز سرپرست فعلی وزارت بهداشت دانست و گفت: نمکی سابق بر این به مدت ۴ سال تمام در مجموعه سازمان برنامه و بودجه عضویت داشت و این مؤلفه بسیار مثبتی برای وی محسوب می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شناخت منابع و مصارف در حوزه بهداشت و درمان را از مزیت‌های سرپرست وزارت بهداشت و درمان دانست و افزود: امیدوارم دولت هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی وزیر جدید اقدام کند زیرا دیر شدن این قضیه حاشیه‌ساز می‌شود و اصلاً به صلاح کشور نیست.

قربانی در مورد یکی از علل حضور نیافتن نمایندگان گیلان در کمیسیون تلفیق مجلس را تغییر آئین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد و بیان داشت: طبق این آئین‌نامه جدید اعضای کمیسیون تلفیق را ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از اعضای هر کمیسیون تخصصی تشکیل می‌دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه