معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

مصداق بارزی از جرایم خشن در گیلان وجود ندارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: گیلان استانی امن در کشور است و مصادیق بارزی از جرایم خشن در آن وجود ندارد.

مصداق بارزی از جرایم خشن در گیلان وجود ندارد

به گزارش ۸دی، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد: جرایم خشنی که در برخی از استان‌های کشور به‌وقوع می‌پیوندد در گیلان جایی ندارد بنابراین می‌توان این استان را در بین مراکز ۳۱ گانه سراسر کشور، استانی امر محسوب کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عنوان کرد: گیلانیان وارث استانی هستند که پیشینه و غنای فرهنگی بسیار بالایی دارد از طرفی به علت وجود جمعیت شناور و بحث گردشگری از مراکز بسیار ویژه و مورد توجه کشور به حساب می‌آید.

آقایی با بیان اینکه طبق مستندات موجود جرایم خشن در گیلان وجود ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی گیلان می‌توان نتیجه گرفت که مردم این استان برای اعاده حقوق خود به قانونمند بودن اعتقاد راسخی دارند.

وی از تشکیل ۵۴ هزار و ۳۵۰ فقره پرونده در ۹ ماهه اخیر خبر داد و ابراز داشت: به جریان افتادن این تعداد پرونده در محاکم قضایی گیلان نشان می‌دهد در این استان به جای رشد روحیه انتقام‌گیری و مجازات روحیه مطالبه‌گری و اعتماد به قانون نهادینه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان یکی از مهم‌ترین علل بروز خشونت در جامعه را قصور نهادهای تربیتی دانست و افزود: پنج نهاد مقدس خانواده‌، مدرسه، دانشگاه، مساجد و حوزه‌های علمیه در فرآیند رشد و فرهنگ‌سازی اجتماع نقش مؤثری دارند.

آقایی قصور نهاد خانواده در تربیت افراد را از علل شایع گرایش جوانان به سمت استعمال مواد مخدر خواند و تصریح کرد: مدرسه دومین نهاد مقدسی است که اگر تلاش متولیان امر برای اعتلای جایگاه آن بیشتر شود به همان میزان آمار وقوع آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی پدیده بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی را یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: قانونگذار برای جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی وظایفی را بر عهده دولت‌ها در راستای اشتغال‌زایی،‌ خدمات اجتماعی،‌ تحصیل و نظایر آن قرار داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان جامه عمل پوشاندن بسیاری از معضلات نظیر بیکاری و نابرابری‌های اقتصادی را از تکالیف دولت‌ها خواند و افزود: حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی علاوه بر ایجاد رونق در جامعه به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه