اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان در اختیار نمایندگان گیلان جهت پروژه‌های عمرانی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه مجلس در اختیار نمایندگان گیلان است که این پول باید در استان توزیع شود.

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان در اختیار نمایندگان گیلان جهت پروژه‌های عمرانی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حسن تامینی درباره انتخاب دوباره لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی مدیری موفق است و عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه بنده به ریاست لاریجانی رأی دادم، تصریح کرد: انتقادهایی از لاریجانی دارم که در زمینه شفاف‌تر شدن بخش مالی است.

لاریجانی هزینه‌ کردهای مجلس را شفاف‌ سازی کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لاریجانی باید در هزینه‌کردهای مالی بازنگری داشته باشد، گفت: می‌خواستیم در قالب تفحص و تحقیق در این زمینه ورود کنیم.

وی درباره هزینه‌کردهای رئیس مجلس افزود: هزینه‌کردها بودجه‌ای با اختیار دولت است که در اختیار رئیس مجلس قرار دارد و وی می‌تواند این پول را با توجه به شرایط‌های خاص و با تشخیص خود هزینه کند.

تامینی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد این پول باید شفاف‌سازی و بازنگری شود، یادآور شد: طرح سئوال در این زمینه از رئیس مجلس را پیگیری می‌کنیم.

۱۳۰ میلیارد تومان در اختیار نمایندگان گیلان برای پروژه‌های عمرانی

وی با تصریح بر اینکه این پول باید برای حوزه‌های انتخابیه بین نمایندگان تقسیم شود، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه مجلس در اختیار نمایندگان گیلان است که این پول باید در استان توزیع شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مدیریت این پول را مهم دانست و یادآور شد: این همان پول‌هایی است که در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد تا با تشخیص و شرایط‌های خاص هزینه کنند.

وی وضعیت پروژه‌های عمرانی گیلان در بودجه را نگران کننده خواند و متذکر شد: ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی گیلان است که باید توزیع شود.

تامینی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی گیلان در کشور به خوبی دیده نشده است، خاطرنشان کرد: چند پروژه مهم از جمله راه‌آهن، ۱۱ کیلومتر آزادراه، آسفالت، سدها و… در گیلان وجود دارد که توانستیم به نحوی در قالب بودجه و مصوب پول برای آنها گذاشته شود.

مشکل مالی پروژه‌های گاز و آبرسانی روستایی گیلان

وی پروژه‌های گازرسانی و آب روستایی گیلان را با مشکل مالی عنوان کرد و تصریح کرد: برخی پروژه‌های عمرانی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که شرایط آنها قدری بهتر است.

این مسئول احداث ۱۱ کیلومتر آزادراه رشت‌ـقزوین را نیازمند بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و افزود: برای احداث راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ انزلی‌ ـ آستارا به صورت فاینانس کمک می‌شود.

وی درباره ورود کشور چین در احداث راه‌آهن مذکور خاطرنشان کرد: ایران بیشترین طلب را از چین دارد و آنها در قالب جنس مبادله می‌کنند و با این حضور فضای بهتری در ادامه احداث پروژه ایجاد شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه