مسیر آبشار لاتون آستارا از زباله ها پاکسازی شد

در این برنامه ورزشی و فرهنگی جمعی از خبرنگاران ، مسوولان محلی و اهالی طبیعت دوست شهرستان آستارا علاوه بر پیاده روی ۱۲ کیلومتری ، زباله های به جای مانده از طبیعت را جمع آوری کردند.

مسیر آبشار لاتون آستارا از زباله ها پاکسازی شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستارا خبر،در این برنامه ورزشی و فرهنگی جمعی از خبرنگاران ، مسوولان محلی و اهالی طبیعت دوست شهرستان آستارا علاوه بر پیاده روی ۱۲ کیلومتری در مسیر کوهستانی از روستای کوته کومه تا آبشار لاتون ، زباله های به جای مانده از طبیعت گردهای بیگانه با طبیعت را جمع آوری کرده و به مقاطع پایین تر جهت دفع در مکان مناسب منتقل کردند.

th-113

در این برنامه فرهنگی و ورزشی، خبرنگاران به همراه شهردار آستارا ، رییس اداره گاز و نیز جمعی از طبیعت دوستان شهرستان آستارا مسیر شش ساعته صعود به ارتفاعات آبشار لاتون را طی کرده و در اقدامی شایسته مسیر کم عرض منتهی به آبشار لاتون را از زباله پاکسازی کردند.

بنابراین گزارش ، در کلیه ایام سال به خصوص در فصل بهار و تابستان طبیعت گردهای زیادی از اقصی نقاط کشور و برخی کشورهای خارجی با هدف بازدید این خلقت زیبای خداوندی ، پیاده روی در مسیر سخت گذر صعود به ارتفاعات آبشار لاتون را به جان می خرند و بسیاری از آنها در کلبه های چوبی ساخته شده در مسیر جنگلی و دامنه آبشار لاتون شب را سپری می کنند.

مسیر و جاده مالرو منتهی به این آبشار که تا چند سال پیش عاری از هر گونه آلودگی زیست محیطی بود ، در سال های اخیر به علت کثرت حضور طبیعت گردان و نامهربانی برخی از آنها با طبیعت ، به تدریج آلوده شده و در برخی از مقاطع ، زباله های رها شده که اغلب آن نیز مواد پلاستیکی است ، به چشم می خورد.

آبشار لاتون یا ˈبارزاوˈ به ارتفاع ۱۰۵ متر در قلب جنگلهای رشته کوه البرز غربی و در مجاورت کوه زیبای اسپیناس واقع شده است و بلندترین آبشار کشور محسوب می شود.

علاوه بر آبشار اصلی ، آبشاری دیگر در ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض تر است.

در بالادست آبشار بزرگ لاتون ، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری وجود دارد که از زیباییهای بی نظیر و منحصر به فرد منطقه به شمار می رود.

این آبشار از دامنه های شرق کوه اسپیناسˈاسپینهˈ سرچشمه گرفته و به رودخانهٔ لوندویل می ریزد.

همچنین قلعه ای مرتفع بر فراز آبشار واقع شده است که به قلعه ˈبزˈ معروف است.

آبشار زیبای لاتون در ارتفاعات غربی تالش و در شش کیلومتری روستای کوته کومه بخش لوندویل شهرستان آستارا واقع شده و از چندین مسیر جنگلی از سمت شهرستان آستارا و یک مسیر کوهستانی از سمت استان اردبیل قابل صعود و دسترسی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه