سردار افشار در سومین سالگرد بزرگداشت شهدای خانطومان مطرح کرد؛

آمریکا ۷ تریلیون دلار برای داعش هزینه کرد

نخستین فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت: استکبار جهانی برای ایجاد داعش هزینه بسیاری کرده است.

آمریکا ۷ تریلیون دلار برای داعش هزینه کرد

به گزارش هشت دی،سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار رئیس پیشین دانشگاه امام حسین و نخستین فرمانده نیروی مقاومت بسیج در مراسم سومین سالگرد بزرگداشت شهدای خانطومان با اشاره به اینکه در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌های استکبار جهانی و همپیمانانش بر علیه انقلاب اسلامی ادامه داشته است، اظهار کرد: ما همواره در جبهه و صحنه مبارزه هستیم و با امام حسین پیمان بسته ایم که راه عاشورا را ادامه دهیم.

وی ادامه‌داد: امروز جنگ ما بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است. اگر داعش در عراق و سوریه پیروز می‌شد چه برسر مسلمانان می‌آمد. این فتنه‌ای است که آمریکا و هم‌پیمانانش که از مدت‌ها پیش برای آن برنامه ریزی کرده بودند.

افشار افزود: داعش مانند وهابیت در عربستان یک شبه به وجود نیامده است. استکبار جهانی برای ایجاد داعش هزینه بسیاری کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا ۷ تریلیون دلار برای داعش هزینه کرد که تمام بودجه کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به این میزان هم نمی‌رسد. چرا استکبار با این میزان هزینه دستاوردی نداشته است.

فرمانده اسبق دانشگاه امام حسین گفت: برخی افراد خائن و نفوذی در داخل کشور جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنند که مشکلات اقتصادی فعلی کشور ناشی از هزینه کردن در سوریه و عراق است البته این حرف نادرستی است.

وی ادامه داد: هزینه هفت تریلیون دلاری آمریکا و دو تریلیون دلاری عربستان را در مقایسه با هزینه جمهوری اسلامی که حدود ۶ میلیارد دلار و به صورت قرضی است هزینه هنگفتی است.

وی ادامه داد: عزت و نفوذ ما در منطقه غیرقابل ریاست مدافعان حرم با روحیه بسیجی افتخار آفرینی کردند و مسیر رزمندگان دفاع مقدس را ادامه دادند.

افشار درباره تفاوت بسیج و ارتش‌های غربی و یا شرقی که ادعای داشتن نیرو‌های مردمی دارند، بیان کرد: عضویت مردم در بسیج داوطلبانه و عاشقانه است، ولی در سایر نیرو‌ها این عضویت اجباری است.

وی افزود: امروز نام بردن از مقاومت با محدودیت و مظلومیت همراه نیست و باید پسوند پیروز را به آن اضافه کرد.

افشار با اشاره به جنگ در دوران کنونی گفت: جنگ امروز ما جنگ نرم است که مقام معظم رهبری هم نسبت به آن تاکید داشتند.

وی افزود: هر سرباز و نیروی انقلاب باید از فعالیت‌های دشمن مطلع و آگاه باشد. در جنگ نرم نمی‌توان حدود و موقعیت دشمن را شناخت.

افشار گفت: با وجود تحریم و فشار اقتصادی و ناکارآمدی مسئولان اجرایی باید مقاومت کنیم.

وی افزود: ممکن است برخی افراد در شرایط مه آلود مسیر اصلی را گم کنند به همین دلیل باید به رهنمود‌های مقام معظم رهبری عمل کرده تا مسیر را گم نکنیم و نگاهمان به این مسیر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه