ما باید به جایی برسیم که از فروش تکنولوژی علم تولید کنیم+ تصاویر

سورنا ستاری در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ادبیات ما در شرکت های دانش بنیان بسیار ساده است گفت: ما تمام امکاناتی را که در قانون برای حمایت از شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده را اجرایی می کنیم.

ما باید به جایی برسیم که از فروش تکنولوژی علم تولید کنیم+ تصاویر

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز ،سورنا ستاری در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلانبا بیان اینکه ادبیات ما در شرکت های دانش بنیان بسیار ساده است گفت: ما تمام امکاناتی را که در قانون برای حمایت از شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده را اجرایی می کنیم.

وی شناسایی شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرارداد و گفت: تمامی شرکت های دانش بنیان در سامانه ثبت نام کنند.

معاون علمی فناوری ریس جمهور از معافت مالیاتی شرکت های دانش بنیان خبرداد و گفت: تلاش ما این است که صندوق نوآوری و شکوفایی را فعال تر سازیم.

وی از اعطای وام های ۳۰۰ میلیون تومانی با چک و سفته توسط این صندوق به شرکت های دانش بنیان خبرداد و افزود: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی تا هر چه فدر که شرکت های دانش بنیان کمک بخواهند یاری گر طرح ها هستیم.

ستاری با تاکید بر اینکه فشار ما بر پار ک های علم و فناوری این است که زودتر شرکت های خود را در سامانه ثبت کنند افزود: نفس قانون حاکم بر شرکت های دانش بنیان بسیار مترقی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه هر کس حتی اگر درخانه خود تصمیم بگیرد شرکت دانش بنیان بزند از معافیت مالیاتی ۱۵ ساله بهرهمند می شوددر ادامه از افتتاح بورس ایده در فرداد خبرداد و گفت: مهم ترین دغدغه ما گرفتن بازار واردات است ما این شرایط را فراهم کردیم که هرکس از محصولات شرکت های دانش بنیان خرید کند از لیزینگ ۱۲ درصدی محصول استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه گرفتن بازار محصول مهم ترین اصلی است که برای شرکت ها دنبال می کنیم تصریح کرد: پژوهشکده‌ها باید یاد بگیرند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان تولید ثروت کنند که این امر مستلزم ایجاد تحول بزرگی در موسسات تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ورودی بنیاد نخبگان در دو گروه پژوهشی و آموزشی تقسیم می شوند گفت: ورود پژوهشی ما شامل مخترعین و کسانی است که از طریق جشنواره های خوارزمی و شیخ بهایی و … وارد می شوند

ستاریبا اشاره به اینکه در این زمینه باید به سمتی حرکت کنیم که ایده ها را تجاری کنیم گفت: بخش دوم که آموزشی است شامل نفرات برتر کنکورها و المپیادها است.

معاون علمی و فناوری رئیس گفت: برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان معاونت پژوهشی وزارت بهداشت با ۶۰ نفر نخست کنکور بایو قرارداد امضا کرده که سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای پروژه ها و حقوق به این افراد پرداخت کند.

وی با بیان اینکه باید این زمینه برای نخبگان ایجاد شود که شغل داشته باشد و از لحاظ علمی و کاری ارضا شوند افزود: این کار برای این امر انجام می شود که ۶۰ دانشمند به کشور تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه این افراد هدایت شده و برای آموزش به خارج منقل می شوند خاطرنشان کرد:بیش از ۹۰ درصد بودجه دانشگاه های ما امروز از طریق شهریه تامین می شود.

معاون علمی و فناوری ریس جمهور گفت: ما باید به جایی برسیم که از فروش تکنولوژی علم تولید کنیم.

DSC00528 DSC00563 DSC00569 DSC00591 DSC00595

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه