۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه ماسوله به خلخال اختصاص یافت

فرماندار شهرستان فومن از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه گردشگری و اقتصادی ماسوله به روستای ماجولان شهرستان خلخال در سالجاری خبر داد.

۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه ماسوله به خلخال اختصاص یافت
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا،اسماعیل قربانزاده فرماندار شهرستان فومن در خصوص آخرین وضعیت راه ارتباطی ماسوله به روستای ماجولان شهرستان خلخال استان اردبیل که در توسعه منطقه به ویژه در حوزه های اقتصادی و گردشگری نقش بسزایی دارد، بیان کرد: این میزان اعتبار در سالجاری از محل منابع دو درصد نفت و گاز برای انجام عملیات آسفالت پنج کیلومتر از این راه ارتباطی هزینه می شود.

وی افزود: از مسیر ۵۵ کیلومتری شهر توریستی ماسوله در شهرستان فومن استان گیلان تا مرکز شهر خلخال در استان اردبیل، ۱۷ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان فومن واقع شده است.
فرماندار فومن با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار گیلان نسبت به تسریع در روند اجرای این پروژه بزرگ اهتمام دارد، ابراز امیدواری کرد با تلاش نماینده مردم فومن در مجلس و مسوولان این شهرستان، ۱۷ کیلومتر از مسیر خاکی واقع در حوزه استحفاظی این استان نیز آسفالت شده و در اختیار مردم و گردشگران قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: توسعه راه های ارتباطی منطقه به ویژه راه های فومن با استان اردبیل ضمن خروج این شهرستان از بن بست، توسعه همه جانبه منطقه و تقویت و تحکیم روابط مردم دو استان همسایه گیلان و اردبیل را به دنبال دارد.
نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تسریع در اجرا و عملیاتی شدن این پروژه مهم با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز برای آسفالت بخشی از راه ماسوله به خلخال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان گیلان در حوزه استحفاظی شهرستان فومن در سال جاری شد.
ˈناصر عاشوریˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهسازی و مرمت راه توریستی ماسوله به خلخال از خواسته های مردم استان گیلان بوده و با توجه به این که شهرستان خلخال از سال های گذشته نسبت به آسفالت این راه در حوزه استحفاظی خود اقدام کرده، ما نیز برای بهسازی ، تعریض و آسفالت این مسیر در حوزه استحفاظی گیلان تلاش می کنیم.
به گزارش ایرنا، در هفته گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با حضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان ، فرماندار فومن و جمعی از مسوولان این شهرستان از پروژه راه ارتباطی ماسوله به ماجولان بازدید کردند.
راه ارتباطی ماسوله به خلخال به عنوان یک پروژه ملی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و به دلیل حذف شدن ردیف اعتباری ملی این پروژه، روند عملیات اجرایی آن به کندی پیش رفته و در مواقعی کاملا متوقف شده است.
با اهتمام ویژه مسوولان در خصوص بهره برداری از این پروژه ملی به عنوان خواسته دیرینه مردم منطقه گام موثری در توسعه این سامان خواهد بود.
شهر تاریخی و گردشگرپذیر ماسوله در ۳۶ کیلومتری مرکز شهرستان فومن قرار دارد.
فومن که سالیانه پذیرای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه