رییس فراکسیون رسانه ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مجلس:

هنوز در ایران حریمی برای فضای مجازی قائل نیستیم/ مرکز ملی فضای مجازی بالاترین رکن ساماندهی این فضا است

رییس فراکسیون رسانه ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مجلس با بیان اینکه در هنوز ایران حریمی برای فضای مجازی قایل نیستیم و هرکس در هر فضایی می تواند وارد می شود، گفت: مرکز ملی فضای مجازی بالاترین رکن ساماندهی فضای مجازی است.

هنوز در ایران حریمی برای فضای مجازی قائل نیستیم/ مرکز ملی فضای مجازی بالاترین رکن ساماندهی این فضا است

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به انتشار فیلم ضرب و جرح یک دختر در فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی در تمام دنیا برای بخش های مختلف ساماندهی می شود و برای ورود دانش آموزان و خانواده ها به این فضا واحدهای آموزشی در نظر می گیرند اما این نوع محدودیت ها در کشور وجود ندارد.

وی افزود: اما در هنوز ایران حریمی برای فضای مجازی قایل نیستیم و هرکس در هر فضایی می تواند وارد می شود در حالی که بسیاری از آنها مضر است و چیزی نیست که افراد به این ها ورود پیدا کند.

رییس فراکسیون رسانه ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی مجلس، تأکید کرد:  ساماندهی فضای مجازی قانون می خواهد، مجلس باید ورود پیدا کند قانون وضع کند و ساماندهی کند تا مردم و نسل جوان و اقشار مختلف آسیب نبینند.

نماینده مردم.رشت در مجلس، تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی بالاترین رکن ساماندهی فضای مجازی است و موظف است ساماندهی فضای مجازی را انجام دهد و کارها را پیگیری کند و اگر قانون نیاز دارند طرح به مجلس بدهند.

وی  با تأکید بر اینکه وزیر ارتباطات مسئول مستقیم این فضا است، تصریح کرد: بیشترین تلاش را ایشان باید انجام دهد انتظار داریم وزیر ارتباطات با مرکز ملی فضای مجازی در ساماندهی این فضا همکاری کند .

کوچکی نژاد در واکنش به لزوم گسترش سواد فضای مجازی در بین خانواده ها، اظهار کرد: با این اقدام خانواده ها باید به علم اولیه استفاده از فضای مجازی تسلط داشته باشند و آموزش های لازم را از طریق رسانه هایی مثل رسانه ملی ببینند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه