پایان کشت زراعی در صومعه‌سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از پایان کشت زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد کشت زراعی در صومعه‌سرا انجام شده است و کمبود آب نداریم.

پایان کشت زراعی در صومعه‌سرا

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، احمد پادیاب با اشاره به پایان کشت زراعی در شالیزارهای این شهرستان اظهار کرد: ۱۰۰ درصد کشت زراعی در صومعه‌سرا به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه کمبود آب زراعی و کشاورزی در صومعه‌سرا وجود ندارد، تصریح کرد: حدود ۲۱ دستگاه ایستگاه پمپاژ و چاه‌های عمیق که سال‌های متمادی بلااستفاده بودند احیا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، لایروبی ۶۰ هکتار از نهرهای زراعی صومعه‌سرا را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: آب ۲۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان صومعه‌سرا از سد سپیدرود تامین می‌شود.

به گفته وی، جهاد کشاورزی صومعه‌سرا ۶۰ هکتار از نهرهای زراعی روستاهای باقلاکش، گازگیشه، نوخاله اکبری و جعفری، لادمخ، سه‌شنبه، بالا بلگور و پایین بلگور را لایروبی کرده است.

پادیاب به کشاورزان توصیه کرد زمانی که نیاز آبی برنج بالا است نسبت به تامین آب زراعی اقدام کنند و آن هنگام که نیاز آبی برنج پایین است در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

کشت سویا در ۶۰ هکتار از زمین‌های صومعه‌سرا

وی به احیای کشت‌های سنتی در صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: امسال برای نخستین بار ۶۰ هکتار از زمین‌های شهرستان زیر کشت سویا رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان روستایی اشاره کرد و افزود: کشاورزان باید مرزهای شالیزارهای خود را با پلاستیک بپوشانند و از ارقام زودرس استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر کشاورزان به توصیه‌های فنی جهاد کشاورزی و مرکز خدمات عمل کرده و نکات را رعایت کنند سال زراعی خوبی خواهیم داشت.

برگزاری جشنواره نیشکر در صومعه‌سرا

پادیاب از برگزاری جشنواره نیشکر در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با توجه به تک محصولی بودن آن در گیلان، در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کشت نیشکر تنها در صومعه‌سرا انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه