عدم همخوانی مسابقه کیک‌خوری با موازین شرعی و عرفی

اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: پخش تصاویر افراطی و اسرافی مسابقه کیک‌خوری خانوادگی از شبکه باران با هیچ‌کدام از موازین عرفی و شرعی همخوانی ندارد و صدا و سیما از پخش دوباره آن پرهیز کند.

عدم همخوانی مسابقه کیک‌خوری با موازین شرعی و عرفی

به گزارش ۸دی نیوز، پخش مسابقه دو روز اخیر با نام «کیک‌خوری خانوادگی» در سازمان فرهنگی‌ ـ ورزشی رشت از شبکه باران انتقادهایی را به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری درباره مسابقه کیک‌خوری اظهار کرد: رسانه ملی هدایت‌گر و جهت‌بخش افکار عمومی و همانند دانشگاهی فراگیر است و دقت و هوشیاری در امر تولید برنامه‌های فرهنگی، تفریحی بر مبنای پیام، محتوا، شکل و نحوه ارائه آن از بدیهیات است.13_bahman_2

وی افزود: این مسئله با تعدد شبکه‌های تلویزیونی و دغدغه برای پر کردن آنتن از مواردی است که برخی دست‌اندرکاران را به تکاپو انداخته تا به هر بهانه و با هر برنامه بی‌محتوا و کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی آن دست به‌کار شوند که نمونه آن پخش خبری از شبکه استانی باران از مسابقه کیک‌خوری خانوادگی و پخش دوباره آن از شبکه سراسری است.

این مسئول ادامه داد: در خبر این مسابقه که صدا و سیمای مرکز گیلان تولید کننده آن بود خانواده‌هایی شامل پدربزرگ، مادربزرگ، زن و شوهر و فرزندان و نوه‌ها سر خود را به کیک نزدیک می‌کردند و بدون استفاده از دست به خوردن مشغول می‌شدند، چنین تصاویری در فضای وهن‌آمیز با هیچ‌کدام از موازین عرفی و شرعی همخوانی نداشته است.

وی با بیان اینکه کسی منکر شادی مردم نیست، تصریح کرد: درست است که باید موجب شادمانی افراد شد اما کرامت انسان‌ها به چه بهانه‌ای مضحکه قرار می‌گیرد.

اشجری افزود: زمانی که برخی افراد طبق قرار گرفتن در شرایط رقابت دست به چنین اقدامی می‌زنند آیا می‌تواند این حرکت سخیف با فرهنگ انسانی اسلامی سنخیت داشته باشد، حداقل برگزارکنندگان این مسابقه و تولیدکنندگان این خبر از خود می‌پرسیدند خوردن کیک با آن شرایط افراطی و اسرافی با کدام آموزه مصرف درست، همخوانی دارد، آیا چنین برنامه‌ای برای کودکانی که آن را مشاهده می‌کنند بدآموزی ندارد، آیا جامعه می‌تواند از برگزاری این مسابقه و پخش این خبر بهره‌ای ببرد.

وی با بیان اینکه اگر قرار بر این باشد که به هر بهانه‌ای وقت تلویزیون پر شود قطعاً با این کار داعیه‌دار ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: صدا و سیما که خود را علمدار حرکت‌های فرهنگی می‌داند ضروری است از چنین برنامه‌هایی که موجب تضاد و تناقض در گفتار و رفتار آنها است پرهیز کند.

اشجری گام گذاشتن در ترویج برنامه‌های بی‌محتوا، کم‌عیار، سرگرمی‌های وهن‌آلود و تمسخر خلایق را از شگردهایی دانست که شبکه‌های مختلف و معاند آن را ترویج می‌کنند تا فرهنگ اسراف و خوش‌گذرانی را گسترش دهند.

وی، از برگزارکنندگان چنین مسابقات و دست‌اندرکاران برنامه‌های صدا و سیمای گیلان خواست در این باره تجدیدنظر کرده و از برگزاری و پخش دوباره چنین برنامه‌هایی پرهیز کنند.

منبع:  فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ایلیا
ماشالله حاج آقا از موضع انقلابیتون.
مخاطب
سلام ، خدا خیرتون بده ... بالأخره یکی اعتراض کرد به این مسخره بازی ...
سید سجاد
باز هم هنرمندی غیرتمندان!!
در حاشیه