قرارگاه مبارزه با سرقت در گیلان راه‌اندازی می شود

رئیس پلیس آگاهی گیلان از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در پنج شهرستان این استان خبر داد.

قرارگاه مبارزه با سرقت در گیلان راه‌اندازی می شود

به گزارش ۸دی نیوز، فرهاد فلاح‌کریمی درباره سرقت‌ اظهار کرد: پلیس در بررسی‌ها به این نتیجه رسیده که از سال ۸۷ به بعد با وجود تمام تلاش‌ها در زمینه پیشگیری و کشف سرقت با رقمی رو به افزایش در این راستا مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال مقابله و افزایش توان کشف جزء اولویت‌های پلیس در سال جاری است، افزود: پلیس در این سال‌ها با کشف سرقت‌های خشن موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر سرقت‌های مسلحانه در این استان نداشتیم، تصریح کرد: سرقت‌های جزئی و خرد امروز موجب آزار مردم است مانند سرقت از داخل خودرو، تجهیزات و … که عمدتاً توسط معتادان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال ناجا به دلیل همگرایی بیشتر بین پلیس‌های تخصصی مانند آگاهی، پیشگیری، راهور و… قرارگاه مبارزه با سرقت در تمام استان‌ها تشکیل داده است.

فلاح‌کریمی، از راه‌اندازی قرارگاه سرقت در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، انزلی و رودسر خبر داد و گفت: یک هجوم طوفانی علیه سارقان را در گیلان آغاز می‌کنیم.

وی یادآور شد: در راستای تشدید اقدام‌های مبارزه با سرقت تجهیزات خود را به طرف مبارزه با سرقت سوق داده‌ایم و واحدهای بررسی صحنه جرم فعال شدند و در پنج شهرستان مذکور فرماندهان پلیس فرماندهی قرارگاه سرقت را به‌عهده دارند و به صورت روزانه باید عملکرد خود را به قرارگاه مرکزی گیلان ارسال کنند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان استفاده از توان و ظرفیت دیگر سازمان‌ها و اتحادیه‌ها با به‌کارگیری نگهبان محله و نصب دوربین‌های مداربسته را از دیگر اقدام‌های پلیس در قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و جمع‌آوری معتادان مشخص بر اساس گزارش‌های مردمی و خانواده‌ها از اولویت‌های پلیس است که آنها را به مراکز درمانی مجاز معرفی می‌کنیم.

فلاح‌کریمی جمع‌آوری محکومان فراری و کنترل زندان‌ها را از دیگر اولویت‌های پلیس آگاهی در سال جاری عنوان کرد و افزود: کنترل شدید سارقان زندانی از اولویت‌ها و برنامه‌های ما در سطح پلیس آگاهی و کلانتری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در سال جاری ۱۰۰ درصد سرقت‌های خرد و خشن را کشف کنیم و برگرداندن اموال مالباختگان از دیگر اولویت‌های ما در سال جاری است./فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه