تسریع در احداث سایت نفتی دریای خزر از مطالبات مهم مردم گیلان است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در روند احداث سایت نفتی دریای خزر در رودسر از مطالبات مهم و به حق مردم استان گیلان است.

تسریع در احداث سایت نفتی دریای خزر از مطالبات مهم مردم گیلان است

به گزارش ۸دی نیوز، محمد مهدی رهبری املشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طبق برآوردهای اولیه حجم گاز و نفت این حوزه به ترتیب ۵۰ میلیارد فوت مکعب و ۵ میلیارد بشکه است.

 وی همچنین اظهارداشت: حجم گاز این میدان نفتی با مصرف ۱۰ سال کشور برابری می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:  با اجرای این پروژه بزرگ افزون بر ۱۰۰ هزار شغل طی ۱۰ سال در استان ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه خبر احداث سایت نفتی رودسر در زمستان سال ۱۳۸۹ موجی از شادی در بین مردم استان ایجاد کرد، افزود: متاسفانه به رغم پیگیری های انجام گرفته تاکنون مسئولان در زمینه اجرایی شدن این پروژه اقدامات جدی انجام نداده اند.

رهبری املشی از اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای اجرای این پروژه در رودسر خبر داد و افزود:  نفت سایت نفتی سردار جنگل یکی از مرغوب ترین نفت ها در دنیا است.

وی همچنین صنعت نفت را از موثرترین و بزرگترین صنایع در جهان و به ویژه ایران دانست و اظهارداشت: نفت علاوه بر اینکه منبع عمده تامین انرژی در دنیای امروز است نقش مهمی‌نیز در تعیین میزان قدرت ملی و اعتبار بین‌ المللی کشورهای مختلف ایفا می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نفت و گاز طبیعی مهمترین منابع تامین انرژی بشر امروزی هستند، یادآورشد: نفت و گاز در معادلات اقتصادی ـ سیاسی جهان اهمیت راهبردی دارند و در فرآیند روابط بین الملل نقش مهمی می‌ توانند، ایفا ‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه