رئیس پلیس راه گیلان:

ساعت ۱۶ تا ۲۰ اوج وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های گیلان/ موتور سواران بیشترین سهم را در تصادفات دارند

رئیس پلیس راه گیلان گفت: اوج وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های گیلان ساعت ۱۶ تا ۲۰ است شهروندان و رانندگان باید بیش از پیش قوانین رانندگی را رعایت کنند.

ساعت ۱۶ تا ۲۰ اوج وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های گیلان/ موتور سواران بیشترین سهم را در تصادفات دارند

به گزارش ۸دی، سرهنگ حسین محمد پور، رئیس پلیس راه گیلان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۳ فقره تصادف منجر به جرح در جاده‌های گیلان رخ داده است که بر اثر این سوانح جاده‌ای ۱۸ نفر مصدوم و به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

وی، با اشاره به اینکه ساعت ۱۶ تا ۲۰ ساعات اوج وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های گیلان است، افزود: عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم بیشترین علت تصادف‌های ۲۴ ساعت گذشته استان بوده است.

رئیس پلیس راه گیلان، با بیان اینکه راکبان موتور سیکلت در این مدت بیشترین سهم در تصادف‌های جاده‌ای را داشته اند، گفت: از ۱۳ فقره تصادف منجر به جرح ۹ فقره مربوط به راکباران موتور سیکلت بوده است.

سرهنگ حسین محمد پور، بر لزوم رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان تاکید کرد و افزود: در حوادث رانندگی شبانه روز گذشته، ۱۴ نفر در جاده‌های فرعی و روستایی مصدوم شدند.

وی گفت: بر اساس آمار‌های دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار در حال حاضر ترافیک در همه محور‌های استان عادی و روان است و تردد با سهولت انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان، از اعمال محدودیت ترافیکی تا ۲۷ دی ماه در باند شمال به جنوب محور رشت – قزوین خبر داد و افزود: در راستای اجرای عملیات نصب سرامیک تونل در محور رشت – قزوین تونل قدیم منجیل باند شمالی و جنوبی کیلومتر ۷۰ تا ۷۱ محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود.

سرهنگ حسین محمد پور گفت: محدودیت ترافیکی در روز‌های یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۸، و روز‌های چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ هر هفته به غیر از روز‌های پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: رانندگان در زمان اجرای عملیات می‌توانند ازمسیر جایگزین، مسیر شمال به جنوب از طریق کنار گذر و مسیر جنوب به شمال از داخل تونل با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط تردد کنند.

سرهنگ حسین محمد پور در ادامه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های گیلان با شماره ۱۴۱ و یا ۳۳۳۱۱۱۱۱ تماس بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه