مردم گیلان مراسم ارتحال امام (ره) را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می کنند

صدیق‌عربانی خطیب جمعه رشت گفت: امسال مردم گیلان مراسم ارتحال امام (ره) را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته گرامی نگه می‌دارند.

مردم گیلان مراسم ارتحال امام (ره) را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می کنند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تاکید بر نگه‌داشتن حرمت اهل ایمان اظهار کرد: انسان مومن زبان خود را در مقابل دیگران نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه نباید دیگران را تحقیر کنیم و این موضوع در اسلام قابل قبول نیست، افزود: مسلمانان حق ندارند هیچ قومی را تحقیر کنند و نباید یکدیگر را با القاب زشت نام برد زیرا مسلمانان دست و بازو و قلب تپنده همدیگر در مقابل دشمنان هستند.

خطیب موقت رشت خواستار توبه مومنان از کارهای ناشایست شد و تصریح کرد: فردی که توبه نمی‌کند از زیانکاران است.

وی با اشاره به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام (ره)، تصریح کرد: امام خمینی قابل مقایسه با دیگران نیست و مردم ولایتمدار گیلان در روزهای ویژه مانند روز قدس و ۲۲ بهمن در صحنه هستند و قدردانی می‌کنند.

صدیق‌عربانی ادامه داد: امسال مردم گیلان مراسم ارتحال امام (ره) را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته گرامی نگه می‌دارند.

وی به شهادت سید یونس رودباری از شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ اشاره کرد و گفت: خون شهدای ۱۵ خرداد موجب ریشه‌کن شدن نظام ستم‌شاهی در کشور شده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دنیای استکبار، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را دنبال می‌کند، یادآور شد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران با نیروهای جوان کشور تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: غرب می‌داند ایران به دنبال بمب اتم نیست اما به آنها اعلام می‌کنیم ملت ایران با پشتیبانی از ولایت فقیه به هیچ قدرتی باج نمی‌دهد.

صدیق‌عربانی، مدیر کلی فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان را به فاضلی تبریک گفت و برای مدیر کل سابق آرزوی توفیق کرد.

وی از استاندار گیلان خواست تا برطرف شدن مشکل بیکاری را مورد توجه قرار دهد و کارخانه‌های ورشکسته را با فراخوان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فعال کند.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه زمینه ایجاد اشتغال باید در استان فراهم شود، تصریح کرد: نباید تنها به اعلام آمارها بسنده کرد.

وی درباره وضعیت بدحجابی این شهر خاطرنشان کرد: بانوان ناموس جامعه هستند و مردان باید از ناموس خود در مقابل بی‌بندوباری‌ها محافظت کنند/ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه