نماینده لنگرود:

تمرکز دولت بر دریافت مالیات از فراریان مالیاتی باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به جای افزایش پایه مالیاتی، تمرکزش بر وصول درآمدها از فراریان مالیاتی باشد.

تمرکز دولت بر دریافت مالیات از فراریان مالیاتی باشد

به گزارش هشت دی، مهرداد لاهوتی با اشاره به پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۹۸، افزود:  در حال حاضر شرایط رکود بر بازار حاکم است و در چنین شرایطی افزایش میزان مالیات‌ها به صلاح صنعت و تجارت کشور نیست.

وی با بیان اینکه با افزایش مالیات‌ها در سطح کلان مردم و کشور تحت فشار قرار می‌گیرند، اضافه کرد: افزایش پایه مالیاتی برای حل مشکلات کشور گره‌گشا نیست و اگر دولت به دنبال تحقق درآمدهای مالیاتی است بهتر است روی فرارهای مالیاتی موجود تمرکز کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد که درحال حاضر فرارهای مالیاتی در کشور همچنان موجود است و اگر دولت بتواند مانع از این فرارها شود می‌تواند درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۹۸  را محقق کند.

وی در مورد سازوکارهای لازم برای أخذ مالیات از فرارکنندگان مالیاتی تصریح کرد: با اجرای دقیق طرح جامع مالیاتی می‌توان  از فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد.

لاهوتی با تأکید بر اینکه مجلس توجه ویژه‌ای بر دریافت درآمدهای مالیاتی دارد، گفت: مجلس بر روی سازوکارهای اجرای این موضوع کار کرده است ولی هنوز به جمع‌بندی نهایی برای ارائه راهکار نرسیده‌ایم.

نماینده مردم لنگرود همچنین درباره کاهش سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت  و تأثیر آن بر معیشت مردم معتقد است: دولت طبق برنامه باید ۳۴ درصد سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت را واریز کند، این در حالی است که  این رقم را به ۲۰ درصد رسانده و آن را ۱۴ درصد کاهش داده است.

وی افزود: با این حال در شرایط فعلی کشور  بخشی از این افزایش سهم دولت به تأمین کالاهای اساسی در سال آینده با دلار۴۲۰۰ تومان اختصاص می‌یابد که مجموعاً  در حفظ معیشت مردم  و تأمین امنیت غذایی و دارویی کشور مؤثر است.

 در لایحه بودجه سال ۹۸ بخشی از بودجه دولت از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی پیشنهاد شده است.

منبع: آنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه