بسیج سازندگی مظهر و نماد برجسته عزم ملی و روحیه جهادی است

عزیزی با بیان اینکه ۵۲ عنوان برنامه در راستای ماموریت‌های بسیج سازندگی دایر در بخش‌های محرومیت‌زایی و اقتصاد مقاومتی است، گفت: از این تعداد ۱۸ عنوان برنامه در بخش اقتصاد مقاومتی بوده و دو برنامه در این زمینه به گیلان اضافه شده است.

بسیج سازندگی مظهر و نماد برجسته عزم ملی و روحیه جهادی است

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز ،ابراهیم عزیزی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن شهید انصاری، اظهار کرد: حرکت رو به  رشدی را امسال با توجه به بازدید که انجام شد در استان شاهد هستیم.

وی افزود: با بررسی قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سپاه قدس می‌تواند تمامی اهداف را برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی به کار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: پیرامون اهداف و برنامه، ساختار و سازمان آنچه مهم است از ظرفیت‌ بزرگ و بی‌نظیری برای تحقق اهداف نظام اسلامی می‌توان استفاده کرد و باید نگاه واقع‌بینانه به شرایط داشته باشیم.

عزیزی تصریح کرد: بدون شک حمایت و پشتیبانی از مجموع سازمان بسیج خود را نشان می‌دهد و بسیج سازندگی را مظهر و نماد برجسته از عزم ملی و روحیه جهادی می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم با اعتقاد و انگیزه پای انقلاب ایستادند و وارد همه‌ میدان شده‌اند که نیاز عزم ملی و روحیه جهادی است و بسیج بهترین ظرفیت را فراهم کرده است تا وارد این میدان و با این چارچوب شویم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: گیلان ظرفیت‌هایی دارد که اگر به درستی وارد عمل شود و با هم‌افزایی و تعامل حرکت جدی را دنبال کنیم گام‌های عظیمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه ۵۲ عنوان برنامه در راستای ماموریت‌های بسیج سازندگی دایر در بخش‌های محرومیت‌زایی و اقتصاد مقاومتی است، گفت: از این تعداد  ۱۸ عنوان برنامه در بخش اقتصاد مقاومتی بوده و دو برنامه در این زمینه به گیلان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در کشور در سال گذشته به اتمام رسید، افزود: سهم گیلان در این پروژه‌ها ۶۹۳ پروژه است که با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان این سهم می‌تواند چند برابر شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه سهم گیلان باید به یک‌هزار و ۵۰۰ تا دو هزار واحد افزایش یابد، گفت: این هدف‌گذاری باید به صورت جدی مورد توجه باشد تا امسال محقق شود.

عزیزی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های خوبی دارد، خاطرنشان کرد: رتبه دوم بیکاری شایسته این استان نیست، وزارت کار این استان را در رتبه سیزدهم بیکاری اعلام کرده است.

وی ظرفیت‌های گیلان را بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: امکانات خوبی برای پرورش ماکیان، آبزیان در استان وجود دارد و اشتغال این فضا و علم و دانش می‌خواهد که در استان موجود است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ۳۰ درصد واردات کشور مربوط به گیلان است، گفت: این استان باید تامین کننده نیاز کشور در عرصه‌های مختلف باشد، استانی که ظرفیت‌های خوب، نیروی کارو دانش دارد باید فعال باشد.

عزیزی از اعضای شورای اقتصاد مقاومتی گیلان خواست ظرفیت‌های شهرستان‌ها را شناسایی کنند و با رویکر عمل گرایانه وارد عمل شوند و واحدهای تولیدی استان نیازمند حمایت شورای اقتصاد مقاومتی است.

 

محمد علی نجفی استاندار گیلان نیز در این جلسه تاکید بر اینکه بخش اعظم توجه مسئولان در استان توجه به اشتغال و اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها برای شرایط کنونی نیست بلکه یک تدبیر بلندمدت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها به دنبال مقاوم سازی اقتصاد خود هستند،افزود: کشور هند که در ITو فناوری حرف نخست را می‌زند در بخش اقتصادی از ابزار اولیه در روستاها برای کشاورزی به منظور حفظ اشتغال بهره می‌گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش چای، گفت: رقم قابل توجهی به این بخش اختصاص یافته که باید در این بخش همت ویژه‌ای داشته باشیم.

نجفی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی مهم‌ترین شاخصه در بخش اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: تکیه برظرفیت داخلی استان اساس کار اقتصاد مقاومتی است.

وی افزایش رفاه عمومی را از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: این امر نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی دارد.

استاندار گیلان رسیدگی به مشکلات اقتصادی، شناسایی نیازهای ضروری مردم و پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی در امور را به مسئولان گوش زد کرد و گفت: بسیج یک ظرفیت و به معنای خدمت به مردم است.

نجفی با اشاره به اینکه بسیج در بحران‌های مختلف استان در میدان  حضور دارد، اظهار کرد: گیلان در رتبه بیکاری هم ردیف استان کردستان است.

وی با بیان اینکه  این میزان بیکاری  زیبنده گیلان  نیست،خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی گیلان ۱۵ هزار عضو دارد.

استاندار گیلان استفاده از ظرفیت‌های استان در بخش صنایع دستی را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد:بسیج می‌تواند به انجام پروژه‌های زود بازده استان کمک کند.

نجفی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی روستاها می‌توانند محور کار باشند، گفت: بسیج نماد وحدت است نگاه‌های سیاسی در بخش‌های مختلف را باید از بین برد و برای رسیدن به دهه پیشرفت اراده‌ها باید جمع شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه