۶ میلیارد ریال پرونده تخلف کالای قاچاق در گیلان تشکیل شد

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل شش میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال پرونده تخلف کالای قاچاق در استان خبرداد.

۶ میلیارد ریال پرونده تخلف کالای قاچاق در گیلان تشکیل شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  مهر، علیرضا حسینیان ظهر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: پدیده قاچاق کالا در کشور علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است.

وی اظهارداشت: اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در جامعه بیان و در این زمینه فرهنگ‌سازی اصولی شود چرا که قاچاق کالا ضربه‌ های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌ کند.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه از انجام بازرسی های گسترده در سطح استان به منظور کشف کالای قاچاق از سوی این اداره خبر داد و گفت: با انجام بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی کشف کالای قاچاق  ۲۴۶ فقره منجر به تشکیل پرونده به ارزش ریالی بیش از شش میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال شد.

وی همچنین با اشاره به انجام گشت های مشترک در کشف کالای قاچاق تصریح کرد: طی انجام یک هزار و ۱۸۱ مورد بازرسی در سال گذشته در چهارچوب گشت مشترک ۸۹ مورد منجر به تشکیل پرونده کشف کالای قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال شد.

حسینیان اظهارداشت: گشت های مشترک با همکاری نیروی انتظامی و با حضور کارشناسان اداره کل تعزیزات حکومتی استان، اتاق اصناف، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و علوم پزشکی صورت گرفته است.

وی همچنین از انجام ۵۲۶ مورد بازرسی کشف کالای قاچاق طی ماه نخست سال جدید خبر داد و افزود: طی این بازرسی ها هشت پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۲ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته پیشگیری و ساماندهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از کمیته های اصلی مجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: طی سال گذشته با برگزاری ۱۲ جلسه در کمیته پیشگیری و ساماندهی با حضور دستگاه ها و سازمان های مرتبط ۱۳۰ مصوبه به منظور هماهنگی و انجام برنامه ریزی های لازم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب رسید.

وی در ادامه عمده کالاهای قاچاق مورد کشف در سطح استان را شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، پوشاک، باتری، مواد خوراکی، لاستیک، نوشیدنی، لامپ کم مصرف، تنباکو، مواد آتش زا و ترقه ، لپ تاپ، لوازم خانگی، انواع مکمل های رژیمی و ورزشی، گوشی موبایل و تجهیزات پزشکی عنوان کرد و افزود: عمده بازرسی های از انبارها، عمده فروشی ها و واحدهای توزیع فاقد مجوز صورت گرفته است.

حسینیان با اشاره به اهمیت نظارت ها و گزارش های مردمی اظهارداشت: سامانه ۱۲۴ به عنوان پل ارتباطی مردم و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی تصریح کرد: عمده برنامه های سازمان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شامل هماهنگی، اجرا، آموزش و پیشگیری است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حمایت از تولید ملی را یکی از مهمترین ارکان سیاست های سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: ضمن هماهنگی های صورت گرفته با سایر دستگاه ها و ادارات متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با پدیده شوم قاچاق از مبادی ورودی تا عرضه به مصرف کننده به شدت برخورد می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه