هشت دی گزارش می دهد:

بررسی کاندیداهای تصدی شهرداری رشت/ دلجویی از خانواده پاکبان فوت شده/ ترک جلسه توسط یک عضو شورا + فیلم

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه تصمیم گرفتم بسیار شفاف در رابطه با انتخاب شهردار صحبت کنم، گفت: امروز شاهد اجرای نمایشی در انتخاب شهردار هستیم که حاضر به حضور در این جلسه نیستم و فقط برای رای گیری شرکت خواهم کرد.

بررسی کاندیداهای تصدی شهرداری رشت/ دلجویی از خانواده پاکبان فوت شده/ ترک جلسه توسط یک عضو شورا + فیلم

به گزارش هشت دی، هفتادویکمین جلسه شورای شهر رشت با ریاست رضا رسولی و غیبت امیرحسین علوی رئیس شورای شهر آغاز شد.

در این‌جلسه رضا رسولی ضمن تبریک به مناسبت به روز پرستار و گرامیداشت حادثه سانچی اظهار کرد: از همه همکاران خود نیز تشکر میکنم که با دستان خالی روز رشت را به بهترین نحو برگزار کردند.

** حضور خانوداه پاکبان فوت شده در صحن علنی شورای شهر رشت

وی از تجلیل خانواده پاکبان فوت شده در رشت خبر داد و افزود: باید هرچه سریعتر پیگیر حقوق های قانونی این خانواده باشیم.

نائب رئیس شورای شهر رشت پس از انجام تجلیل و قدردانی از این خانواده داغدار بیان کرد: در طول چند سال خدمت من این چندمین مورد آسیب جدی است و اکنون بیش از هرچیزی خواهش دارم که پس از روزمرگی های ساختگی خود، عزم جدی را برای رفع معضلاتی از این دست جزم کنیم.

در این رابطه علیرضا حاجی پور، مدیر عامل سازمان پسماند با بیان اینکه این پاکبان از پاکبانان منظم و خوب ما بود و متاسفانه همیشه خوب ها از دست میروند اذعان کرد: طی جلساتی که در کمیسون بهداشت برگزار شد مصوبات لازمه برای به حداقل رساندن این دست حوادث انجام شده است.

وی با اشاره به کارگرفتن دستگاه های مکانیزه در شهر و البسه دارای نوار شبرنگ گفت: علاوه بر همه اینها خود پاکبانان نیز باید با حواسشان را جمع کنند چون بنا بر سبک کارشان ممکن است حوادثی برای آنان رخ دهد.

برادر بزرگ بیژن شعبانی، پاکبان فوت شده با بیان اینکه شخصی صرف بر اینکه وظیفه خود را انجام دهد فوت شده گفت: پس از گذشت ۲ماه با وجود همه اصرارها هنوز آن منطقه روشنایی کافی ندارد، اگرچه که این حرف ها کسی را زنده نمی کند.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت ۴۵ روز درگیر گرفتن مستمری برادرم هستم، بیان کرد: زمانی که انسانی از دست می رود این مسئولیت شرکت ها است که کاری کنند یا حداقل بیمه ای به عنوان پشتوانه محکم برای کارکنان خود در نظر بگیرند.

محمد حسن علیپور خطاب به پدر پاکبان فوت شده با بیان اینکه مقصر اصلی اتفاقات خودمان هستیم که خود را فراموش کردیم، اذعان کرد: امروز دلم پر خون است و اینجا تنها هستم زیرا بسیار به من تهمت زدند، نمیدانم که چطور میخواهند جواب خون شهدا را بدهند.

در ادامه حاحی پور با اشاره به اینکه این پاکبان شهید گونه رفت افزود: تقاضا دارم که یک فرد حقوقی برای این خانواده درنظر گرفته شود تا بتوانند حداقل دیه خود را بگیرند.

در پایان سخنان اعضای شورا از پدر و همسر این پاکبان زحمت کش تجلیل شد.

** شاهد اجرای نمایشی در انتخاب شهردار هستیم

بهراد ذاکری، عضو شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با بیان اینکه امروز تصمیم گرفتم بسیار شفاف در رابطه با انتخاب شهردار صحبت کنم، گفت: منفعت طلبی همیشه بوده و در این‌ دوره به اوج خود خود رسیده است لیکن امروز شاهد اجرای نمایشی در انتخاب شهردار هستیم که حاضر به حضور در این جلسه نیستم و فقط برای رأی گیری شرکت خواهم کرد.

احمد رمضانپور نرگسی در ادامه این جلسه  با بیان اینکه باید دموکراسی را بپذیریم و نباید از کسی ناراحت شویم گفت: اکنون مردم شهر رشت از نبود شهردار ناراحت هستند ولی در پایان این شرایط سخت، حتما شرایط خوشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تهران به عنوان یک کلانشهر در طول یکسال ۳ شهردار تغییر داده است، ما نیز باید در این شرایط ظرفیت داشته باشیم.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورا ضمن اشاره به ایجاد کارگروهی در راستای حمایت از پاکبانان در شورای پنجم افزود: امیدوار هستیم که به زودی در خیابان های اصلی، ماشین های مکانیزه جایگزین نیروی انسانی شود.

وی تصریح کرد: کمبود روشنایی در سطح شهر نیز به کرّات مطرح شده است و به زودی این مشکل نیز رفع می شود.

شیرزاد با بیان اینکه امیدوارم طبق قانون جدید انتخاب شهردار عمل کنیم تا باری دیگر فرصت سوزی نشود افزود: قطعا این شرایط شایسته اعضای شورا نیست.

در ادامه محمدرضا برکت، محمدعلی ثابت قدم، رسول جماعتی و محمد عیسی چیتی از کاندیدهای تصدی شهرداری هستند که امروز ارائه گزارش خواهند داد.

محمد عیسی چیتی، تصدی پست شهرداری رشت با بیان اینکه مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص، پیچیده و چند بعدی است زیرا با مردم سروکار دارد و وابسته به تعاملات اجتماعی است اظهار کرد: شهردار خوب، کسی است که با جامعه هدف، کارکنان و شهروندان ارتباط خوبی برقرار کند و در سایه تعاملات اجتماعی خود شهر را مدیریت کند.

** لزوم احیای بهسازی و نوسازی شهر رشت/ ۸۰درصد پروانه های ساختی تخلف دارد

وی در ادامه در رابطه با برنامه و اهداف خود افزود: چیزی که در دید کلی شهر رشت نیاز دارد احیا و بهسازی و نوسازی رشت، احیا و رفع مشکلات رودخانه ها، زیباسازی ورودی و خروجی شهر، احیای تالاب عینک، بهینه سازی و بهره برداری مطلوب تر از کارخانه آسفالت ودر نهایت باز آفرینی پایه داری شهر با رعایت مؤلفه های زیست محیطی و اجتماعی رشت است.

چیتی با بیان اینکه ۸۰ درصد پروانه های ساختی تخلف دارد و باید در آن تجدید نظری شود بیان کرد: هنوز اعتبارات کلانشهر به حساب این شهر واریز نمی شود و باید امتیازات را نیز برای شهرمان بگیریم.

در ادامه شیرزاد با بیان اینکه چالش ها و بحران های شهری به خوبی بیان شد اذعان کرد: بسیار آشکار است که به عنوان یک مدیر اجرایی از مشکلات شهر خود آگاه هستید.

این خبر در حال بروزرسانی است….

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه