رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا خبر داد

۴۲ تن فرآورده لبنی ایران در مسیر صادرات به اروپا

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از صادرات ۴۲ هزار کیلوگرم فرآورده لبنی تولید داخل به کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه خبر داد.

۴۲ تن فرآورده لبنی ایران در مسیر صادرات به اروپا

به گزارش هشت دی،بهرام پورضرب در آستارا اظهار کرد: ۴۲ هزار کیلوگرم فرآورده لبنیاتی از مبدأ استان‌های مازندران و آذربایجان شرقی با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی و رعایت شرایط قرنطینه به جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه صادر شد.

وی این مقدار فرآورده لبنی را متشکل از ۱۷ هزار کیلوگرم شیر خشک از مبدأ استان مازندران به جمهوری آذربایجان و ۲۵ هزار کیلوگرم شیر فله از مبدأ استان آذربایجان شرقی به فدراسیون روسیه دانست و افزود: ارزش این مقدار کالای صادرشده ۱۳۰ هزار دلار برآورد شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا صدور تمام مجوزهای لازم این مقدار محموله صادراتی را از سوی اداره‌کل‌های دامپزشکی استان گلستان و گیلان دانست و گفت: این مقدار فرآورده لبنی باهدف تأمین بخشی از مواد غذایی موردنیاز کشور هدف به خارج از کشور صادر شده است.

به‌گفته پورضرب، ۳۰۴ تن پنیر و خامه پاکتی، ۹ تن شیر، ۲۱ تن گوشت فیل‌ماهی، چهارتن روغن ماهی، ۴۷ تن پودر ماهی، ۲۰ تن ماهی منجمد خاویاری، یک تن میگو، ۸۲ هزار قطعه جوجه یک‌روزه، ۱۷ تن تخم‌مرغ نطفه‌دار و ۱۷۶ تن ماهی منجمد قزل‌آلا از مرز زمینی شهرستان آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای همسایه منوط به داشتن گواهی‌نامه معتبر از سوی سازمان دامپزشکی است و تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی به‌صورت لحظه‌ای ثبت می‌شوند

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه