ظرفیت گیلان در اجرای اقتصاد مقاومتی فوق العاده است

سردار نقدی: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی باید بتواند دوام و استمرار یابد و وضعیت معیشت و پیشرفت کشور را تضمین کند.

ظرفیت گیلان در اجرای اقتصاد مقاومتی فوق العاده است

به گزارش۸دی نیوز، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه روز گذشته در برنامه جنگ شبانه “الله تیتی” شبکه باران با مردم این استان گفتگو کرد.

وی به دوران دانشجویی خود در دانشگاه گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران سازندگی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای از طرف امام راحل در این زمینه صادر شد و در آن دوران در رشت پایگاهی با دست خالی ایجاد کردیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در آن زمان برای خدمت‌رسانی به روستاهای رشت سختی‌های زیادی تحمل کردیم، تصریح کرد: در آن روزها وارد سپاه شدم.

رئیس بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد کره کشور معادل ۳۰۰ هزار تن، وارداتی است. واردات گندم و برنج نیز نوعی وابستگی است.
وی افزود: در بخش تسلیحات جزو ابرقدرت‌ها هستیم و تا عمق لایه‌های فناوری وارد شده‌ایم که در این زمینه الگوی بسیار قوی در اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی در تعریف اقتصاد مقاومتی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی باید بتواند دوام و استمرار یابد و وضعیت معیشت و پیشرفت کشور را تضمین کند.
نقدی افزود: اقتصاد مقاومتی باید بتواند در شرایط بحرانی نیز دوام داشته باشد و برخی کشورها به این خصوصیات نزدیک شده‌اند. اقتصاد مقاومتی مردم‌نهاد و آسیب‌پذیری آن پایین است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ۱۲ میلیارد دلار واردات مواد غذایی و نقدی درباره ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی گفت: این عبارت، ابداعی رهبر معظم انقلاب بوده و سبب مباهات است در کشوری هستیم که رهبرش ابتدا دانشمند است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید قدر چنین رهبری بینا را دانست، تصریح کرد: توانمندی در مقابل تهدیدات و اکتفا به تولید ملی و داخلی و پرهیز از واردات اضافی جزو ارکان اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و زمانی که شبکه تولید در بین مردم توزیع شده باشد پدافند غیر عامل است.
وی افزود: امروز اقتصادی در بحران مقاومت می‌کند که اتکا به تولید داخلی داشته باشد.
نقدی ظرفیت گیلان برای اقتصاد مقاومتی را فوق‌العاده دانست و یادآور شد: بسیاری از تولیدات محلی مانند پوشاک در منازل انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بازار ما واردات‌محور است، خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته صادرکننده بودیم اما در رژیم گذشته واردکننده شدیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهدای گیلان را در دنیا مثال‌زدنی خواند و گفت: شهید املاکی از جمله این شهدا است. همچنین شهید انصاری با وجود استاندار بودن بسیار ساده بود.
نقدی با تأکید بر اینکه باید راه شهدا را ادامه دهیم، تصریح کرد: فرهنگ لایه‌های متعددی دارد و هسته مرکزی آن اعتقادات، ارزش‌ها و رفتارها است. اگر ارزش‌ها درست باشد باید رفتار و عمل آن درست شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه فردی که از دبیرستان بیرون می‌آید باید عفیف و پاک‌دامن باشد، افزود: اینها می‌تواند جامعه را تعالی ببخشد. بسیاری از ناهنجاری‌ها مانند مواد مخدر را باید تبیین کنیم تا دانش‌آموز بداند چه آثاری دارد و از آن پرهیز کند و مقاوم تربیت شود.
نقدی از حمایت بسیج مستضعفین از ۱۲ تولید در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا تسهیلات پرداخت می‌کنیم.
وی به‌کارگیری سرمایه در تولید را در رونق اقتصادی مهم دانست و متذکر شد: گیلان ظرفیت بسیار بالایی در تولید کندوی زنبور عسل دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه