نتانیاهو: من اصرار کردم تحریم‌ها علیه ایران برگردد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به اصرار او مجدداً اعمال شده‌اند.

نتانیاهو: من اصرار کردم تحریم‌ها علیه ایران برگردد

به گزارش هشت دی،«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که او اصرار داشته تحریم‌ها علیه ایران بازگردد و «دونالد ترامپ»، رئیس‌‌جمهور آمریکا شجاعت انجام این کار را داشته است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، نتانیاهو گفت: «بزرگترین تهدید از جانب ایران، تهدید سلاح‌های هسته‌ای در دستان قدرتی است که اعلام کرده ما باید از نقشه زمین محو شویم.»

وی در ادامه گفت: «من بر باز اعمال تحریم‌ها علیه ایران اصرار کردم و رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم شجاعانه‌ای برای بازگرداندن آنها گرفت.»

نتانیاهو در ادامه درباره یکی از اظهارات ترامپ در جمع اعضای کابینه که تفاسیر مختلف و بعضاً نادرستی به همراه داشته هم اظهارنظر کرد.

ترامپ شامگاه گذشته هنگام بر شمردن دستاوردهای ادعایی‌اش در قبال  با ادعای اینکه به‌ سبب تحریم‌های آمریکا، ایران مجبور به خارج کردن نیروهایش از سوریه شده، گفته بود: «آنها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند بکنند، ولی دارند نیروهایشان را از سوریه خارج می‌کنند، نیروهایشان را از یمن خارج می‌کنند».

برخی از رسانه‌های صهیونیستی با تقطیع سخنان ترامپ آن را به عنوان چراغ‌سبز رئیس‌جمهور آمریکا به ایران تفسیر کرده‌اند.

نتانیاهو در واکنش به تعابیر مطرح‌شده درباره گفت اینطور نیست که ایران هر کاری بخواهد می‌تواند در سوریه انجام دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همانند ترامپ به دستاوردسازی و تلاش برای بزرگنمایی نقشش در تحولات بین‌المللی عادت دارد مدعی شد که اسرائیل علیه ایران در سوریه عمل می‌کند.

وی گفت: «اینها اتفاقاتی هستند که درباره تلاش‌های ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه انجام می‌شوند. این اتفاقات در مرز لبنان هم می‌افتند.»

نتانیاهو مدعی شد: »ترامپ در حال اقدام علیه ایران در عرصه اقتصادی است و ما اینجا در اسرائیل علیه آنها در سطح نظامی اقدام می‌کنیم.»

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه