نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد رسید

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۶۵۰ هزار شغل جدید ایجادشده است و برای یک‌رقمی کردن نرخ بیکاری باید سالانه یک‌میلیون شغل ایجاد کنیم که هم‌اکنون نرخ بیکاری به ۱۲.۲ رسیده است.

نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد رسید

به گزارش هشت دی، فرهاد دژپسند در دیدار با آیت‌الله سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره شرایط کشور در دوران تحریم اظهار داشت: دشمنان بخش اقتصاد را بهترین عرصه برای ضربه زدن به نظام می‌دانند و از این حوزه واردشده‌اند و شرایط کشور را نامناسب کردند.

وی با بیان اینکه تورم در دولت یازدم به شیوه مطلوبی کنترل و به عددی تک‌رقمی رسید، ابراز کرد: آمار اشتغال‌زایی در دولت یازدهم افزایش یافت ولی با شروع تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور افزایش‌یافته است.

وزیر اقتصاد و دارایی هدف دشمنان را توقف حرکت نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف شد که در عرصه تولید نیز برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرد که دولت با ورود خود تلاش‌های زیادی برای ثبات این نرخ انجام داد که نتیجه آن تورم دوماهه اخیر به ۲.۶ کاهش‌یافته است.

وی تراز تجاری ۹ ماهه سال جاری را ۷۵۰ میلیون دلار برشمرد و ادامه داد: ۶۵۰ هزار شغل جدید ایجادشده و برای یک‌رقمی کردن نرخ بیکاری باید سالانه یک‌میلیون شغل ایجاد کنیم که هم‌اکنون نرخ بیکاری به ۱۲.۲ رسیده است.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه