شهادت شهید نوری موج عظیم فکری در کشور ایجاد کرد+ عکس

مسؤولان دانشگاه جامع علمی-کاربردی گیلان به همراه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی شمال کشور با خانواده جوان‌ترین شهید مدافع حرم گیلانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

شهادت شهید نوری موج عظیم فکری در کشور ایجاد کرد+ عکس

به گزارش ۸دی رییس و معاونت فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی گیلان به همراه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی شمال کشور پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته بصیرت با خانواده شهید دانشجوی مدافع حرم گیلانی، شهید بابک نوری هریس دیدار کردند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی شمال کشور در این دیدار شهدای مدافع حرم را شهدای مظلومی دانست که در خارج از مرز میهن خود شهید شدند و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم مظلوم هستند و نباید ایثارگری و فداکاری این شهدا را فراموش کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر با تأکید بر پاسداری خون شهدا گفت: شهید بابک نوری هریس با شهادت خود یک موج فکری و فرهنگی عظیم در شهر و حتی کشور ایجاد کرد که فراموش‌شدنی نبود و باید تا آخرین لحظات عمر به هر قیمتی که شده پاسدار خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه باید ویژگی زندگی شهدا و راهشان را به مردم به‌خصوص جوانان معرفی کنیم افزود: شهدا هنوز هستند و راهشان ادامه دارد، نباید از دیدن مشکلات خسته شویم و راه شهدا را بامعرفت و بصیرت ادامه دهیم.

راه شهدا منشور شغلی مدیران و مسؤولان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهدای مدافع حرم اظهار کرد: شهدای مدافع حرم ویژگی‌هایی دارند که دیگر شهدا دارا نیستند، یکی از ویژگی‌های این شهدا این است که این شهدا در نقاطی بسیار دورتر از کشور خودشان به‌طور مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند.

صادقی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بعد مکانی را درنوردیدند و این ارزش بزرگی است گفت: شهدای مدافع حرم با آگاهی به میدان جنگ پا گذاشتند، نکته دوم این است که این شهدا آگاهانه به میدان جنگ رفتند و این بصیرت در سخنان پایانی شهید نوری کاملاً مشهود است چنین پایان ارزشمندی را برایش رقم زد.

وی با تأکید بر اینکه عنصر آگاهی موجب می‌شود وظیفه ما در مقابل شهدا بیشتر باشد افزود: دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، ارزش‌هایی را که درگذر زمان و مشغله‌های زندگی از یاد ما می‌رود بار دیگر به ما یادآور می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان با بیان اینکه مدیران باید راه شهدا را منشور شغلی خود قرار دهند گفت: باید از نگاه‌ها و حرف‌هایی که به دلیل عدم آگاهی در مقابل این جریان انقلابی قرار می‌گیرد را بااهمیت ندانیم و راه شهیدان را در هر جایگاهی که هستیم ادامه دهیم.

خانواده شهدا به ترحم مسؤولان نیاز ندارند

پدر شهید بابک نوری هریس نیز با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس اظهار کرد: بنده نیز در ۱۷ سالگی وارد سپاه شدم و به مدت ۴۴ ماه در جبهه بودم و همیشه آرزو داشتم که شهید شوم تا اینکه فرزندم به چنین جایگاه رفیعی دست‌یافت.

محمد نوری هریس با تأکید بر اینکه اگر اعتقادات ما نبود از دست دادن فرزندی که این‌گونه با خون‌دل بزرگ کردیم و بر رویش برنامه‌ریزی کردیم قابل‌تحمل نبود گفت: پس از شهادت بابک از دست برخی از دوستان دولتی بسیار اذیت شدم درحالی‌که بسیار از آن‌ها انتظار داشتم اما همه خود را کنار کشیدند و تازه فهمیدیم چقدر تنهاییم.

وی با اشاره به اینکه پس از شهادت فرزندش ماه‌ها دچار ناراحتی بود افزود: پس از چند ماه ناراحتی، خوابی از بابک دیدم و به او گفتم دیدی بابک چقدر تنها شدم و آن‌ها ک از دوستی دم می‌زدند ما را تنها گذاشتند که مرا در آغوش گرفت و گفت بابا تو تنها نیستی من همراهت هستم.

پدر شهید مدافع حرم نوری تصریح کرد: کمتر از ۲۰ روز از این خواب نگذشته بود که سردار رادان به همراه سردار عبدالله پور به منزل ما آمدند و فهمیدم که این گفته بابک رساندن من به هم‌سنگرم در دوران دفاع مقدس یعنی سردار احمدرضا رادان بود.

محمد نوری هریس با تأکید بر اینکه شهدا متعلق به تمام سرزمین هستند گفت: شهدای مدافع حرم برای افتخار و اقتدار حکومت خود رفتند و با هر گرایش و نگاهی که داریم نباید در رابطه با شهدا و مقام معظم رهبری کوچک‌ترین شکی بکنیم.

وی با اذعان به اینکه ما نیازی به مدیران دولتی نداریم افزود: ما نباید در خانه بنشینیم و آقایان به ما ترحم کنند، خانواده شهدا باید تلاش بیشتری کنند و وقت و هزینه خود را برای رفع مشکلات مردم هزینه کنند، ما باید بیشتر به فرزندان شهید خود نزدیک شویم، بابک معصومانه زندگی کرد و در هیچ زمانی در این ۲۵ سال عالمانه گناه نکرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه