فرماندار ماسال خبر داد

بهره‌برداری از نخستین مرکز بسته‌بندی گوشت در دهه فجر امسال

فرماندار ماسال با بیان اینکه در دهه فجر امسال نخستین مرکز بسته‌بندی گوشت در ماسال افتتاح می‌شود گفت: این مرکز بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای ۲۵ نفر در ماسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از نخستین مرکز بسته‌بندی گوشت در دهه فجر امسال

به گزارش ۸دی، محمدجواد عامر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان ماسال با داشتن دو رودخانه وحشی با کوچک‌ترین بارش باران دچار طغیان می‌شود اظهار کرد: برای مسئله آبخیزداری در ماسال اعتبارات موردنیاز تأمین نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار برنامه برای مسئله آبخیزداری ماسال داریم افزود: اجرای عملیات آبخیزداری در شاندرمن بااعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و در جفرود بااعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و انجام مطالعات اولیه ییلاق دشته و جاده ییلاقی شاندرمن چهار پروژه‌ای هستند که مختص سال ۹۷ است.

فرماندار ماسال با بیان اینکه تأمین اعتبارهای شهرستانی جواب‌گو شهرستان نیست گفت: باید برای حل مشکلات شهرستان ماسال از اعتبارات ملی استفاده شود.

عامر با اشاره به اینکه آیین‌نامه ساماندهی رودخانه‌ها به شهرستان ابلاغ‌شده بیان کرد: برای اجرای این طرح لایروبی آب‌بندان‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها و برداشت جزیره‌ها مدنظر ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای سد لاستیکی ماسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال تأمین اعتبارشده افزود: این طرح تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه پیمانکار قول داده که تا پایان شهریور سال بعد سد لاستیکی را تحویل دهد خاطرنشان کرد: اگر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار باقی‌مانده نیز تصویب شود تا پایان سال هم امکان اتمام پروژه وجود دارد.

عامر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زمین‌های ماسال جزء اراضی ملی هستند بیان کرد: یکی از مشکلات ماسال همین موضوع اراضی ملی است و بر اساس قانون ماده چهار زمین و مسکن، زمین‌های ملی که در طرح هادی قرار دارند باید به بنیاد مسکن داده شوند تا بنیاد مسکن مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه کل زمین‌های ۱۴ روستا ما جزء منابع ملی است گفت: بسیاری از خانه‌های مردم نیز در پوشش جنگلی قرار دارد و این مسئله جلوی حل مشکل را گرفته است.

فرماندار ماسال با بیان اینکه شهرستان ماسال دارای ۴۶ هزار هکتار جنگل و ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار مرتع است تصریح کرد: شهرستان ماسال با این حجم از منابع ارزشمند طبیعی هیچ قرقبانی ندارد و تنها چند کارمند منابع طبیعی به‌صورت غیررسمی این وظیفه را پی گیری می‌کنند و همین نبود نیروی لازم برای قرقبانی جنگل و مراتع، موجب تخریب منابع طبیعی می‌شود.

عامر با اشاره به اینکه حدود ۸۵ هزار دام سبک و ۴۰ هزار دام سنگین در ماسال وجود دارد بیان کرد: ماسال ۹.۵ درصد گوشت قرمز استان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اهدا وام کم‌بهره به ۴۳۵ نفر در ماسال خاطرنشان کرد: برای حل مشکل اشتغال مردم بااعتباری بالغ‌بر ۹۸ میلیارد ریال به ۴۳۵ نفر وام کم‌بهره پرداخت کردم که ۲۳ میلیارد ریال آن برای ۵۰ نفر در بحث پرورش دام بود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه در دهه فجر امسال نخستین مرکز بسته‌بندی گوشت در ماسال افتتاح می‌شود افزود: این مرکز بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای ۲۵ نفر در ماسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عامر با اشاره به اینکه طرح بوم گردی در بحث محرومیت‌زدایی و اشتغال به شهرستان کمک می‌کند بیان کرد: شهرستان ماسال درزمینهٔ طرح بوم گردی شهرستان اول استان است.

وی با بیان اینکه چهار طرح غار آویشو، اولسبلنگاه، مشهد میرزا و خجبنه در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۸ هکتار اجرایی می‌شود گفت: در چهار هکتار از مساحت ذکرشده، امکانات تفریحی و اسکان تعبیه می‌شود که آن‌هم در مکان‌هایی که به‌صورت کارشناسی غیرقابل کشت و یا غیرقابل احیاء هستند و باید تمامی سازه‌ها به‌صورت تمام چوبی و در محدودیت طبقه احتمالاً حداکثر تا دوطبقه اجرایی شوند.

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه هم‌اکنون ییلاقات ماسال به لحاظ حفاظتی و ساماندهی فاقد برنامه است افزود: با اجرای این طرح‌ها، بیش از ۶۰ قرقبان از نیروهای بومی شهرستان جهت حفاظت از ییلاقات استخدام می‌شوند و حداقل برای ۲۸۹ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه