در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

احراز صلاحیت پنج کاندیدای تصدی شهرداری رشت/ برنامه های کاندیداهای شهرداری شنبه آینده ارائه می شود

طبق ابلاغ قانون جدید انتخاب شهرداران، پنج نفر از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت احراز صلاحیت شدند.

احراز صلاحیت پنج کاندیدای تصدی شهرداری رشت/ برنامه های کاندیداهای شهرداری شنبه آینده ارائه می شود

به‌گزارش خبرنگار هشت دی، هفتادمین جلسه عادی شورای شهر رشت با قرائت فرازی از وصیت نامه شهید سیدمحمد اسحاقی در عمارت میرزا خلیل آغاز شد.

سید امیرحسین علوی، رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ۹دی و حماسه دوباره ولایتمداران انقلاب اظهار کرد: مردم غیرتمند ما علیرغم همه مشکلات موجود به میدان آمدند.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه شورای شهر رشت روزهای حساسی را میگذراند و اعضای شورا قطعا تحت فشارهای کاری هستند اذعان کرد: پس از یک سال تلاش شهرداری و شورا و سایرین کارهای خوبی نه درحد اعلا اما انجام شده است.

علوی ادامه داد: مطالعات تراموا نیز تا پایان سال باید به نتیجه ای برسد تا بتوانیم بودجه آن را در سال آینده داشته باشیم و خط اول تراموای شهر رشت عملیاتی شود.

وی در رابطه با وضعیت رودخانه های شهر رشت با بیان اینکه باید احداث تصفیه خانه های محدوده رشت را کلید بزنیم افزود: این باید یک چشم انداز برای حذف آلودگی رودخانه ها و استقبال از سرمایه گذار باشد.

رئیس شورای شهر رشت ۱۱ نفر از اعضای شورا را در واقع ۱۱ نماینده و منجی برای رشت خواند و اذعان کرد: امروز دچار وضعیتی شده ایم که قریب ۶ماه است رشت شهردار ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرصت چندانی نداریم و استدعا دارم که فارغ از تمام بدی ها و مشکلات تصمیم درست بگیریم گفت: امروز باید اتفاقاتی را رقم بزنیم که نسل های آینده به ما به عنوان پارلمان محلی افتخار کنند.

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت ضمن اشاره به نقاط ضعف در مدیریت شهرداری با بیان اینکه مدیران پنج منطقه رشت در حال فعالیت هستند تاکید کرد: پس از بستن قراردارد شهربازی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان، اقدامات اولیه در حال انجام است که فاز اول آن برای عید نوروز تقدیم مردم خواهد شد .

وی با اشاره به افتتاح اولین درمانگاه هموفیلی در دهه فجر و افتتاح پارک در مسکن مهر بیان کرد: پاکسازی رودخانه ها نیز در هفته رشت در پنج منطقه این شهر در حال انجام است.

علوی، رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه محسن باقری از کاندید های پست شهرداری انصراف داد و سایرین نیز حضور پیدا نکردند اذعان کرد: امروز رزومه کاندیداها با قوانین جدید انتخاب شهردار اعم از مدرک تحصیلی لیسانس و سابقه ۹سال مدیریت شهری تطبیق داده شده است.

پس از گزارش معاون حقوقی شورا در رابطه با تشریح سوابق کاندید ها رئیس شورای شهر رشت گفت: با همه افراد مرتبط در این حوزه مفصلا و شفاف صحبت شده و با وجود از دست دادن دو فرصت سه ماهه، انتخاب شهردار رشت باید طبق آرا اکثریت اعضای شورا باشد.

عاقل منش، دیگر عضو شورا با بیان اینکه اگر شخصی را انتخاب کنیم و از سوی وزارت کشور تایید نگیرد دیگر فرصت انتخاب بعدی نداریم اذعان‌کرد: همه کاندیداها باید ارائه برنامه دهند و اکثریت آرا را بپذیریم و خواست عموم مردم را هرچه سریعتر به انجام برسانیم.

شیرزاد دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه واقعا شرمنده مردم هستم و نمیدانم چه پاسخی به آنها دهم افزود: با همدلی و یکدگی کمک کنیم یکبار دیگر با ۱۱رای شهردار آینده شهر رشت را انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهر رشت در ادامه افزود: بنده هیچ مشکلی با هیچ شخصی که تصدی پست شهرداری داشته باشد ندارم و بر اساس دو معیار صلاحیت عمومی و سلامت آدمها تصمیم گیری خواهم کرد.

وی افزود: دیگر تلف کردن وقت مردم جایز نیست و جلسه آینده شورای شهر من باب ارائه برنامه کاندیدهای تصدی شهرداری رشت روز شنبه به تاریخ ۱۵دی ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

به گزارش ۸دی، طبق ابلاغیه، پنج نفر از نامزدهی تصدی شهرداری رشت بنام های؛ رحیم شوقی، محمد علی ثابت قدم، رضا ساغری، جماعتی و میرحسینی احراز صلاحیت شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه