صدای آژیر گشت ارشاد علیه رسانه های انقلابی به گوش می رسد

خبرنگار یک روزنامه موسوم به اصلاح طلب، دست به تلفن شده و با کسب رانت از اطلاعات شخصی مسئولان رسانه ها که باید نزد مسئولان به امانت محافظت شود، درصدد راه اندازی گشت ارشاد(!) در جمع پایگاه های خبری حزب اللهی برآمده است

صدای آژیر گشت ارشاد علیه رسانه های انقلابی به گوش می رسد

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی خیبرآنلاین پس از توقیف هفته نامه پرتیراژ “۹ دی” در آخرین روزهای کاری سال ۹۲، تا مدتی قبل فضای فشار میدانی و عملیاتی علیه رسانه های منتقد کمتر مشاهده می شد و فقط در چند سخنرانی از سوی مسئولان دولتی، برخی سخنان ایراد شد اما ظاهرا دوران صبر حضرات به پایان رسیده و با همراهی گروه فشار آنها در میان رسانه های حامی، دور جدیدی از هجمه علیه منتقدین دولت در حال شکل گیری است.

روند جدید که با فیلترشدن سایت “دانا” که ظاهرا با نظر دادستانی تهران صورت گرفته، آغاز و در ادامه با اعلام آخرین اخطار هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه “وطن امروز” ادامه پیدا کرد و همزمان، گروه فشار فعال در عرصه رسانه، در دوفاز جداگانه، دستورالعمل صادره از اتاق فرمان را اجرایی نمود.

در گام نخست، یک هفته نامه که گردانندگان آن را افراد معلوم الحالی تشکیل می دهند، طی دو شماره اخیر خود با انتشار اسامی رسانه های انقلابی، ضمن وابسته دانستن دروغین آنها به برخی نهادهای خاص مدنظر این هفته نامه، درصدد فضاسازی علیه آنان برآمد و از سوی دیگر، خبرنگار یک روزنامه موسوم به اصلاح طلب، دست به تلفن شده و با کسب رانت از اطلاعات شخصی مسئولان رسانه ها که باید نزد مسئولان به امانت محافظت شود، درصدد راه اندازی گشت ارشاد(!) در جمع پایگاه های خبری حزب اللهی برآمده است.

4448_464

این خبرنگار که سابقه همکاری با مسیح علی نژاد، همان فردی که در فیسبوک برای کشف زنان و دختران ایرانی فعالیت می کند، را در پرونده عملکرد خود دارد، ضمن کسب اطلاعات شخصی مسئولان پایگاه های خبری انقلابی، در تماس با آنها می کوشد تا علاوه بر القای مطالب دیکته شده به وی، همزمان تهدید به فیلترشدن این رسانه ها، اطلاعات دیگری را از آنها کسب کند.

“ص.آ” که در برخی تماس ها خود را با نام جعلی “صادقی” معرفی می کند، از دفتر یک روزنامه اصلاح طلب با شماره های شخصی برخی مدیران پایگاه ها تماس گرفته و از آنها می خواهد تا وابستگی های مالی رسانه های خود به مراکز خاص مدنظر وی را به او گزارش دهند!

این اتفاق در حالی می افتد که “ص.آ” هیچ گزارش و یا توضیحی نسبت به منابع مالی رسانه های پرشمار اینترنتی و مکتوب وابسته به جریان اصلاحات ارایه نکرده است. به عنوان مثال، او و همکارانش پیگیر چگونگی تامین منابع مالی هفته نامه “صدا” که فردی مانند محمد قوچانی در آن فعال است، نمی شود و همچنین، به این نکته اشاره نمی کند که چگونه گردانندگان هتاکی به احکام الهی در روزنامه آسمان، با چنین سرعت عملی می توانند رسانه ای دیگر را راه اندازی کرده و اداره کنند!

این درحالی است که هفته نامه “صدا” نیز طی چند هفته اخیر کوشیده تا با آمیختن مسایل راست و دروغ، فتنه رسانه ای به پا کند و ضمن ردیف کردن اسامی پایگاه های منتقد دولت، برخی از آنان را به یک مجتمع رسانه ای وابسته بداند و برخی را وابسته به مرکزی دیگر!

تحرکات گروه فشار رسانه ای افراطیون علیه پایگاه های خبری انقلابی و آغاز تذکرات و اقدامات مشابه نشان می دهد که دور جدید تحرکات علیه رسانه های منتقد دولت درحال شکل گیری است؛ تحرکاتی که قطعا با شعار آزادی بیان مورد ادعای همین طیف، کاملا در تضاد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه