شرکت آب و فاضلاب استان گیلان:

فشار شبکه توزیع آب برخی مناطق رشت تقویت می شود

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از اجرای پروژه خط انتقال آب از پل شهدای گمنام به سبزه میدان با هدف تقویت فشار شبکه توزیع آب برخی از مناطق شهر رشت خبر داد.

فشار شبکه توزیع آب برخی مناطق رشت تقویت می شود

به گزارش ۸دی، علیرضا غیاثی با اعلام این خبر بیان داشت: پروژه خط انتقال آب از پل شهدای گمنام به سبزه میدان با هدف تقویت فشار آب و ارتقاء کمی و کیفی آب مناطق رشتیان ، دانای علی ، نقره دشت ، سردار جنگل ، بلوار معلم ، سبزه میدان و قسمتی از منطقه خیابان لاکانی از خردادماه آغاز شده است.

وی بودجه اعتباری پروژه فوق را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای پروژه خط انتقال آب از پل شهدای گمنام به سبزه میدان، باید دو هزار متر لوله گذاری انجام شود که تاکنون یک هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری انجام شده است.

به گفته غیاثی، اجرا و بهره برداری به موقع این پروژه بزرگ مستلزم همکاری همه جانبه تعدادی از دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای استان است که در صورت تعامل و همکاری در طول اجرای پروژه، در ایام دهه فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی پروژه خط انتقال آب از پل شهدای گمنام به میدان شهید قلی پور را از دیگر پروژه های شاخص شرکت آب و فاضلاب شهری استان ذکر و اضافه کرد: این پروژه نیز با هدف تقویت فشار آب از مخزن هوایی حمیدیان به سمت چمارسرا حدود سه هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری و با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد ریال تعریف که در حال حاضر حدود یک هزار متر اجرا شده و در صورت اتمام ، مناطق استقامت، حمیدیان به سمت چمارسرا و سپس علی آباد، کل منطقه فاز جدید بلوار معلم و مسجد هاشمی را تحت پوشش قرار می دهد.

در حال حاضر ۹۹ و ۹۷ دهم جمعیت شهری گیلان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در ۵۰ شهرستان خدمات ارائه می کند و ۶۳ درصد از منابع تولیدی آب شهروندان از منابع سطحی، ۳۰ درصد چاه ها و هفت درصد چشمه های استان تامین می شود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه