نماینده مردم رشت در مجلس:

واگذاری ۱۰ درصد ‌پرسنل آموزش و پرورش در بودجه ۹۸ ‌خلاف قانو‌ن است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: واگذاری ۱۰ درصد از پرسنل آموزش و پرورش طبق اصل قانون اساسی خلاف است بنابراین مجلس اجازه نمی‌دهد که دولت اقدامی در این حوزه انجام دهد.

واگذاری ۱۰ درصد ‌پرسنل آموزش و پرورش در بودجه ۹۸ ‌خلاف قانو‌ن است

به گزارش ۸دی جبار کوچکی‌نژاد  اظهار داشت: با بررسی جهت‌گیری‌های لایحه بودجه ۹۸ متوجه می‌شویم دولت در سال آینده تنها به پرداخت هزینه‌های جاری حوزه دفاعی کشور توجه داشته و به بخش تحقیقات و تجهیزات دفاعی اعتبار خاصی تخصیص نداده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نوع واکنش مجلس نسبت به کاهش اعتبارات حوزه دفاعی کشور در لایحه بودجه سال آینده گفت:‌ مجلس مصمم است در کمیسیون‌های تخصصی خود جهت‌گیری‌های بودجه ۹۸ را به‌گونه‌ای ترسیم کند که در آن تمام ابعاد حوزه دفاعی مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه علاوه بر بودجه جاری حوزه دفاعی باید به بخش تحقیقات و تجهیزات آن نیز توجه جدی شود عنوان کرد: در بودجه سال آینده، دولت ‌برای پرداخت هزینه‌های جاری حوزه دفاعی ردیفی را اختصاص داده اما به بخش تجهیزات و تحقیقات آن توجهی ندارد.

کوچکی‌نژاد از مشکلات اساسی لایحه پیشنهادی دولت و تذکر ۵ ماده‌ای مقام معظم رهبری برای اصلاح نواقص آن خبر داد و ابراز داشت: بخشی از نواقص بودجه ۹۸ با دستور مقام معظم رهبری برطرف شد اما در بخش حمایت از اقشار ضعیف و تقویت بنیه دفاعی کشور هنوز اشکالات اساسی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه در جنگ اقتصادی جهت‌گیری بودجه باید حول چند محور اساسی شامل حمایت از مستضعفان،‌ حقوق‌بگیران جامعه و حوزه دفاعی باشد بیان داشت: جهت‌گیری بودجه ۹۸ در حوزه‌های یاد شده بسیار ضعیف است و انتظار داریم در خلال بررسی لایحه در مجلس این نواقص برطرف شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واگذار کردن بخشی از آموزش و پرورش را از دیگر مشکلات لایحه بودجه سال آینده ذکر کرد و گفت:‌ واگذاری ۱۰ درصد از پرسنل آموزش و پرورش طبق اصل قانون اساسی خلاف است بنابراین مجلس اجازه نمی‌دهد که دولت اقدامی در این حوزه انجام دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس تدوین بودجه سال آینده بر اساس شرایط تحریمی را لازم و ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: به اعتقاد بنده مجلس باید در مسیر بررسی ابعاد لایحه بودجه ۹۸ و تخصیص اعتبارات لازم نهایت دقت را داشته باشد تا در این فرآیند حقی از سازمان و نهادی خاص تضییع نشود.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا بودجه سال ۹۸ بر اساس چالش‌های موجود اقتصادی تدوین شده است یا خیر بیان داشت: دولت برای رسیدن به این مقصود و جهت‌دهی لایحه بودجه تلاش بسیار زیادی کرد تا جایی‌که حتی موجودی صندوق توسعه ملی را به ۲۰ درصد کاهش داده است.

وی اهتمام ویژه مجلس برای حفظ ذخایر صندوق توسعه ملی را مورد تأکید قرار داد و افزود: امید بخش خصوصی و فعالیت‌های تولیدی کشور به حمایت‌های صندوق توسعه ملی دوخته شده بنابراین اگر روند برداشت از این صندوق قانونمند نباشد یقیناً کشور در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تخصیص اعتبارات محدود به بخش عمرانی توسط دولت انتقاد کرد و اظهار داشت:‌ بودجه‌ و اعتبار بسیار ناچیزی که دولت در لایحه بودجه سال آینده برای استان‌ها در نظر گرفته به‌هیچ عنوان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کافی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس میزان اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده برای سال ۹۸ را ۶۲ هزار میلیارد تومان به همراه اسناد خزانه اعلام کرد و گفت: دولت می‌تواند پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند تا آن‌ها با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بتوانند طرح‌ها را به بهره‌برداری برسانند.

کوچکی‌نژاد در مورد میزان وابستگی لایحه بودجه ۹۸ به فروش نفت خام نیز خاطرنشان کرد: دولت در این لایحه فروش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز را پیش‌بینی کرده که البته عملاً زیر یک میلیون تحقق پیدا می‌کند یعنی دولت به اجبار باید وابستگی بودجه به درآمدهای نفت را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت تمام تلاش خود را برای کاهش تکیه بر درآمدهای حاصل از فروش نفت انجام داده است اظهار داشت: تقویت بخش درآمدهای مالیاتی و بخش‌های مشابه آن در دستور کار دولت قرار دارد هر چند که این حوزه‌ها نیز به‌نوعی تحت تأثیر میزان تحقق درآمدهای نفتی قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه