نه عیدیِ عید است، نه فتحیِ حماسه!

متأسفانه در شهری مثل آستانه اشرفیه که مدعی چهارمین شهر مذهبی ایران است حتی چراغی برای مهمترین عید مسلمانان دنیا روشن نشد!

نه عیدیِ عید است، نه فتحیِ حماسه!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان خبر، عید مبعث یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین جهان است(اگر نگوییم بزرگترین) و جایگاه چنین روز با اهمیتی بر کسی حتی بر غیر مسلمان پوشیده نیست.

طبیعتاً شما انتظار دارید زمانی که در شهر حضور پیدا می‌کنید با شهری آذین‌بندی شده روبرو شوید تا شور و شعف چنین روزی در شهر کاملاً هویدا باشد.

متأسفانه در شهری که مدعی چهارمین شهر مذهبی ایران است حتی چراغی برای مهمترین عید مسلمانان دنیا روشن نشد و تنها شهرداری آستانه‌اشرفیه به نصب یک بنر تبریک(آن هم بر اساس عادت و شاید رفع تکلیف) در ورودی شهر اکتفا کرد.

توجه داشته باشید که این اتفاق در شهر پرده‌ها، شهری که ید طولایی در تبریک‌های خودجوش دارد اتفاق افتاده است.

برای بار دوم در هفته جاری است که بی‌توجهی فرهنگی به روزهای مهم سال صورت می‌پذیرد.

فراموش نکرده‌ایم، در سالروز حماسه آزادسازی فتح خرمشهر در روزی که امام خمینی(ره) در راستای اهمیت و جایگاه این روز فرمودند “فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشها بود ” تمام سهم شهرستانی که دارای ۴۲۰ شهید گلگون‌کفن است تنها نصب چند پرده آن هم از سوی پایگاه‌های بسیج مقاومت در شهر بود و هیچ حرکتی از هیچ نهادی صورت نپذیرفت.

درحالی که برای برگزاری کنسرت فلان خواننده آن هم در شهر همجوار (نه در شهر خودمان) یا ورود خواننده دیگر، چند هفته زودتر در مهمترین مکان‌های شهر با نصب بنرهایی به اندازه چندین متر به استقبال آن‌ها می‌رویم.

 چگونه می‌توان با فراموش کردن جایگاه فرهنگی شهرستان امید به جذب توریسم مذهبی یا تفریحی داشت.

IMG_20140527_152126

 الحق و والانصاف رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امروزشان در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن و سفرای کشورهای اسلامی به نکته مهمی اشاره کردند که “اگر در جامعه اسلامی، بکارگیری نیروی فکر و اندیشه بصورت متداول و رایج درآید، بسیاری از مشکلات دنیای اسلام حل خواهد شد.

و نکته قابل تأمل اینجاست چرا همه عزیزان مسئولی که در سخنرانی‌هایشان مدام سراغ دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری سال مزین به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط ایشان می‌روند هیچ حرکت قابل ملاحظه‌ای برای تحقق موارد یاد شده انجام نمی‌دهند.

ناگزیر و متأسفانه از این نوع عملکرد دستگاه‌های فرهنگی شهرستان می‌توان نتیجه گرفت که آنها اهمیت و جایگاه چنین روزهایی را نمی‌دانند و یا شاید توانایی کار فرهنگی با الگوی جهادی را ندارند که مدام بهانه‌های مختلف می‌آورند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه