همایش استانی زکات برگزار و از کتاب آیت الله قربانی رونمایی شد+ تصاویر

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در این همایش گفت: ما در اداره حکومت اسلامی نیازمند وحدت مردم هستیم و تمام فعالیتهای اقتصادی و سیاسی ما در گرو وحدت مردم محقق می شود.

همایش استانی زکات برگزار و از کتاب آیت الله قربانی رونمایی شد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در همایش بزرگ زکات در مسیر حماسه سیاسی اقتصادی بر لزوم پیگیری ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد و با این توضیح که مطابق آمار وزارت جهاد کشاورزی در زمینه پرداخت زکات رسمی و واجب، کشور دارای ظرفیتی بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است اظهار کرد: زکات از نظر اقتصادی و مالی بسیار حائز اهمیت بوده و چنانچه به درستی به این فریضه عمل شود فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

انواری با تصریح بر اینکه خیرات و نذور از عوامل وحدتآفرین در بین مسلمانان هستند که باید در گسترش و ترویج آن در جامعه بیش از پیش اهتمام شود افزود: با توجه به تحریمهای صورت گرفته علیه ایران در حوزه اقتصادی همه اقشار جامعه باید لباس رزم به تن کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ۹۲ بر همراه بودن مردم با نظام جمهوری اسلامی در همه مراحل تاکید کرد و افزود:در حوزه زکات روحانیون و اسلام شناسان بیشترین نقش رادر هدایت مردم و آوردن مردم در صحنه دارند وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی مهد اقدامات دینمحوری است گفت: از رموز بقای اسلام، وحدت کلمه است و این مهم در سایه مسجدمحوری محقق میشود لذا باید تلاش کنیم تا ظرفیتهای مساجد را احصا کرده و پیوند مردم را با مساجد بیشتر کنیم.

hamayesh-zakat (4)

انواری انجام فریضه زکات را موجب تزکیه نفس عنوان کرد و در ادامه با این توضیح که اتصال دلهای مردم به هم در حلقه اتصال به خداوند شکل می گیرد ،پرداخت زکات را موجب ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: اسلام وحدت کلمه در میان مسلمان را مورد تاکید قرار می دهد و ما در اداره حکومت اسلامی نیازمند وحدت مردم هستیم و تمام فعالیتهای اقتصادی و سیاسی ما در گرو وحدت مردم محقق می شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور با تاکید بر اینکه در شرایط تحریمها باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم ابراز کرد: ریشه کن کردن فقر و پیشگیری از اسیبهای اجتماعی با افزایش معرفت دینی مردم عملی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید ارتباط عمیقی با مردم داشته باشند افزود: باید سکان فرهنگ سراها و خانه های فرهنگ به اسلام شناسان واگذار شوند.

انواری ایجاد احساس ارامش با تقویت و ارتقای مبانی دینی در مردم را موردتاکید قزارداد و اذعان کرد: وظیفه ما مسئولین این است که دلهای مردم را باهم پیوند دهیم گسستگی دلهای مردم در این مقطع از زمان گناه نابخشودنیست که امام زمان بر ما نخواهد بخشید.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین روند توسعه و ترویج زکات در استان گیلان را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: روند رو به رشد جمع آوری زکات در گیلان در سالهای گذشته نشان از توفیق ترویج زکات در این استان بوده است و اگر مردم اهتمام بیشتری نسبت به این مهم داشته باشند قطعا خیر و برکت این فریضه در جامعه ما بیشتر خواهد شد.

حسین علی محمدی رئیس کمیته امداد گیلان نیز در این همایش با این توضیح که زکات در کمکردن فاصله طبقاتی بسیار کارساز است.افزود:درآمد زکات استان در سال ۹۰ به بیش از ۳۸۵ میلیون تومان رسید و در سال ۹۱ به بیش از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی دلیل افزایش درآمد زکات در استان را فرهنگسازی و انجام کار توسط مبلغین اهل فن عنوان کرد.

لازم به ذکر است که در این همایش از کتاب “زکات، آزمایشی الهی” که مجموعه سخنرانی های مرتبط با زکات آیت الله قربانی امام جمعه رشت در آن گرد آمده است رونمایی شد.

hamayesh-zakat (1)

hamayesh-zakat (2)

hamayesh-zakat (3)

hamayesh-zakat (5)

hamayesh-zakat (6)

hamayesh-zakat

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه