آقای رئیس جمهور ؛ ما از هم اکنون خجل گشته ایم !!

تا کنون نمی دانستیم ، با دعوت از هنرمندان بدسابقه و معاند ، در جشنواره های فیلم و شعر فجر، عدم حمایت از برگزاری جشنواره ضدصهیونیستی « افق نو » و تحریم جشنواره مردمی فیلم عمار و… می توان پاسدار مرزهای فرهنگی انقلابی بود!

آقای رئیس جمهور ؛ ما از هم اکنون خجل گشته ایم !!

به گزارش سرویس یادداشت ۸دی نیوز، روح الله پور اسماعیلی فومنی از یادداشت نویسان گیلانی که بعضا مطالبش در روزنامه های کیهان، وطن امروز و … به چاپ می رسد، این بار یادداشتی با عنوان ” آقای رئیس جمهور ؛ ما از هم اکنون خجل گشته ایم !! ” نوشت که به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

آقای رئیس جمهور ؛ ما از هم اکنون خجل گشته ایم !!

جناب آقای دکتر روحانی ، ریاست محترم جمهور ، در اولین سخنرانی سال جدید در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری (۱۶/۱/۹۳ ) و در جمع کارکنان این نهاد عنوان کردند ؛ « … وقتی موفقیتمان در سیاست خارجی تکمیل شد ، مسائل را باز می کنم ، آنگاه خیلی ها خجل می شوند !! » نمی دانیم منظور ایشان از « خیلی ها » چه کسانی بوده و این چه مسائلی است که وقتی در آینده « باز » می شود ، باعث خجلت آن « خیلی ها » می شود ، اما جدا از این ابهامات ، با توجه به عملکرد چند ماهه و مسائل بوجود آمده پس از روی کار آمدن دولت یازدهم – چه در زمینه سیاست خارجی وچه مسائل داخلی – در برخی از موارد ، دیگر نیازی به« باز »کردن آنها درآینده نیست ، تا باعث خجلت شوند ! زیرا « ما ازهم اکنون خجل گشته ایم » !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه « سواد »[!] نداریم تا اهمیت قرارداد ژنو را درک کرده و فواید این « اقدام مشترک » را در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم و چرخیدن چرخ های اقتصاد کشور ، محاسبه نماییم!!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه درنیافته بودیم که می توان با اقدامات « بجا »یی مانند گفتگوی طولانی مدت [!] با « جان کری» وتماس تلفنی [!] با جناب « اوباما » که با نیت ارج نهادن به نظرکارشناسی « مشاوران صدیق »[!] صورتگرفت ، در جهت استیفای حقوق ملت قدم برداریم !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه وقتی خانم « وندی شرمن » نماینده گستاخ آمریکا در ۱+۵ ، ایرانی ها را بصورت ژنتیکی «حقه باز» معرفی می کند ، « عزتمندانه »[!!] حضور او را در مذاکرات پذیرفته و بر اساس « مصلحت » [!!] با وی گفتگو می کنیم تا « حکمت » [!!] خویش را در مذاکرات هسته ایی ، در جهت چرخیدن چرخ زندگی مردم ، با تقلیل تعداد سانترفیوژهای در حال چرخش ( خالی یا پر فرقی نمی کند !) و اکسید کردن تمام اورانیوم غنی شده ۲۰% ، که حاصل استقامتمان در گذشته بود ، به منصه ظهوربرسانیم !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه نمی توانیم درک کنیم ، چرا جناب « باراک » می خواهد با دستان مبارک خود ، پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ما را برچیند ، اما نمی تواند ؟! تازه می خواهد با بازکردن شیر و دادن حق بلوکه شده خودمان ، به صورت « قطره چکانی » ما را در بدست آوردن « بزرگترین پیروزی قرن » [!!] یاری رسانده و مشعوف سازد!! بدتر از اینکه باز هم نمی توانیم اهمیت این بذل محبت رئیس جمهور یانکی ها را که در پی دیپلماسی « هوشمندانه » و « معتدلانه » ما حاصل گردیده و بیشترین تاثیر را در فروریختن « دیوار تحریمها » و بهبود وضعیت اقتصاد کشور داشته است را متوجه شویم !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه نمی خواهیم دشمنی های بین ما وشیطان بزرگ ( کودتای ۲۸ مرداد۳۲ ،حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی ۸ ساله، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۹۰ انسان بیگناه ،حمایت از فتنه ۸۸ وبراندازی نظام ، وضع تحریم های ظالمانه و…) را به « دوستی » [!!] تبدیل کرده و« سوء تفاهم» [؟!] های بوجود آمده را برطرف نماییم تا همراه با این شیطان قدرتمند و شیطانک های هم پیاله وی ، گام های موثری در ایجاد « صلح و اعتدال » وجلوگیری از « افراط و خشونت طلبی » در منطقه ودیگر اقصی نقاط جهان برداشته باشیم! نمی خواهیم تا از این طریق جایگاه ویژه ای در « جامعه جهانی» [؟!]دست وپا کرده و نظر مثبت آنان را در جهت ارتباط هر چه بیشتر با ایران و نیز حضور آنان در بازارهای داخلی به منظور چرخش چرخ اقتصاد و ارتقاء معیشت مردممان جلب نماییم !!

–          خجل گشته ایم ؛ برای اینکه آنقدر کند ذهن بوده ایم که درنیافته ایم ،آمریکایی ها می توانند در مدت «یک ساعت» تمام توان نظامی مان را « نابود » کنند !! همین قدر هم توانایی درک این موضوع برایمان مشکل است که بدون در نظر گرفتن قدرت نظامی افسانه ایی [؟!] آنان ، وقتی با عنوان نمایش قدرت بازدارندگی « موشک بازی » [!!] راه می اندازیم ، آنان را عصبی کرده و برای خود ایجاد خطر می نماییم !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه نمی توانیم در حد « استانداردهای حقوق بشری» [!!] اتحادیه اروپا مانند رعایت حقوق همجنسبازان ، رفع حصر سران فتنه ، حذف مجازات اعدام و … ظاهر شویم!! آنقدر « غیرمعتدل» روی مواضعمان پافشاری کردیم تا این« اتحادیه خیلی استاندارد » [!!] با تصویب قطعنامه ای ، پیروزی « استاندارد » رئیس جمهورمحبوبمان را در انتخابات ۹۲ « غیراستاندارد » غیر دموکراتیک و نامشروع نامید !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه نمی دانستیم ، می توان با توزیع « سبد کالا» درست در سالگرد پیروزی انقلابمان وتشکیل صف های طویل مردم برای دریافت این سبد حمایتی ، همراه با حفظ کرامت [!]آنان که توسط دولت با تجربه ها [!] طراحی گردید ، نمایه ای از« توانمندی واقتدار نظام » [!!] را ، آنهم در اثنای مذاکرات سرنوشت ساز هسته ای ، در مقابل دیدگان شبکه ها ورسانه های ضد انقلاب به نمایش گذاشت تا به آنان بفهمانیم که در این مذاکرات تبحر خاصی[!] در رعایت قواعد بازی « برد – برد » داریم !! بگونه ای که دیگرنیاز به محاسبه «داده ها» و« ستانده ها» در متن قرارداد نباشد !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه تا کنون نمی دانستیم ، با دعوت از هنرمندان بدسابقه و معاند ، در جشنواره های فیلم و شعر فجر و پاسداشت جایگاه فرهیخته [!!] آنان ، گسترش برگزاری کنسرت های موسیقی در سراسر کشور با چاشنی حرکات موزون واختلاط دخترها وپسرهای جوان ، عدم حمایت از برگزاری جشنواره ضدصهیونیستی « افق نو » و تحریم جشنواره مردمی فیلم عمار و… می توان پاسدار مرزهای فرهنگی انقلابی بود که حاصل خون هزاران شهید و ایستادگی هزاران جانبازو ایثارگرمی باشد !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه به دلیل « بی سوادی » ، نمی دانستیم معنای « کلید » همان « داس » است !! تمام مدیران ونیروهای انقلابی ( بخوانید افراطی ! ) را از دستگاههای اجرایی و مراکز آموزش عالی ، می توان بوسیله همین داس ( ببخشید کلید! ) درو کرد تا « فضا و فرصت برای همه ایرانیانی که دل در گرو این مرزو بوم دارند!! » بویژه برای مدیرانی که حامی [!!!] نظام اسلامی در فتنه ۸۸ بوده اند، جهت خدمت [!] فراهم گردد !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه درنیافته بودیم ، با برگزاری جشن در کاخ ملت ، با اجرای موسیقی وحرکات موزون وشاد توسط دخترکان [!] و برگزاری شوی لباس زنان ادوار تاریخ ایران توسط مانکن ها ، با حضور همسران و دختران مسئولین خدمتگزار و شخصیت ها ، آنهم در زادروز بانوی عفت وحیاء وحجاب حضرت صدیقه طاهره (س) ونیز برگزاری این جشن آنهم در یک مکان مجلل ، همزمان با توصیه به مردم برای انصراف از دریافت یارانه ها، می توان هم شئونات اسلامی [!!] را رعایت کرد، هم گرفتار مظاهر اشرافیگری [!!] نشد وهم مقام زن ومادر را پاس داشت !!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه متوجه نبودیم، در این مملکت می توان، مکانی برای دفن جاسوس ( ببخشید ، ایرانشناس) فرهیخته سازمان سیا ، جناب مستطاب « ریچارد فرای » – شخصیت مورد علاقه برخی دولتمردان قبلی وفعلی !- پیداکرد ، بویژه در کنار زاینده رود [!!] اما در قطعه شهدا ء جایی برای خاکسپاری شهید امر به معروف « مرحوم مددخانی » وجود ندارد!!

–         خجل گشته ایم ؛ برای اینکه تاکنون نمی دانستیم ، غیر از « سواد » ، « شناسنامه »[!] هم برای نقد نداریم! متاسفانه تاکنون، اکثر آنهایی که اقدام به نقد دولت فخیمه[!!] نموده اند، مجهول الهویه بوده اند! من بعد، قبل از هر نقدی باید سری هم به ثبت احوال زد!!

–         ودرآخر خجل گشته ایم ؛ برای اینکه نتوانستیم به توصیه خانم « چوچانگ » عمل کرده و از دریافت یارانه انصراف دهیم !! ما از اول هم نیازمند نبودیم . زیرا نمی خواستیم به عنوان نیازمند ، « صدقه » گیر [!] دولت شده ودر طرح دولت قبلی که به نوعی با پرداخت نقدی یارانه ها ، همه را « متوقع » [!] و « گداپروری » [!] را رواج داده بود ، شرکت نماییم . منتهی به خاطر تورم و گرانی که حاصل عملکرد سیاه [!] دولت نامشروع [!!!] قبلی بوده ونیز تاثیر وارونه تبلیغات صدا وسیما ، در انصراف از دریافت یارانه ها ، به دلیل عدم مقبولیت [!] این نهاد در میان مردم ، جو گیر شده وثبت نام نمودیم!!

…… حال با این تفاسیر باید گفت که ما طاقت به دوش کشیدن بار این همه « خجالت » را که نتیجه « ندانم کاری ها » ، « ناتوانی ها » ، « ناآگاهی ها » و « سوء ظن ها » یمان است را نداریم . تازه این همه خجلت فقط در طی عملکرد درخشان چند ماهه « دولت تدبیر وامید » که از درک آن مانند موارد فوق عاجز مانده ایم ، بر ما وارد گردیده است !! بماند ، اینکه در آینده ، وقتی موفقیت ها [!] چه در سیاست خارجی و چه در داخل کامل [!!] شد و مسائل « باز » گردید ، خدا می داند ، چه قدر باید از خجالت آب شویم ؟! بهتر است رئیس جمهور محترم و مجموعه دولت خدوم ، بیش از این ما را خجل نسازند !! چون :

از« طلا » گشتن پشیمان گشته ایم         مرحمت فرموده ، ما را « مس » کنید !

نویسنده: روح الله پوراسماعیلی فومنی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
زیبا و تأثیر گزار بود خوشمان آمد
يحيي م
اگر به ادبيات رئيس جمهور دقت كنيد ، بيشتر از اينها خجل مي شويم ! وي بگونه اي صحبت مي كند كه ما غلط كرده ايم كه تا كنون مقاومت كرديم !! پردازش موضوع به صورت مطلب فوق بسيار آموزنده است با تشكر
شهید گمنام
استفاده کردیم حاجی . . .
بی گناه
سلام .عااااااالی بود ...
حاجرسول
خدا آخر عاقبت مون رو ختم به خیر کند من کاسبم من هم خجل گشتهام رونق اقتصادی نیس جواب زن وبچه وکارگر و غیره عاجزم با با فکری به حال مردم بکنید
در حاشیه