در میزگرد "فتنه و آسیب های آن" مطرح شد:

دیوان سالاری در ایران مریض است/ نقاط قوت کشور با عدم حسن درایت به نقطه ضعف بدل می شود/ مخرج مشترک فتنه ها طیف اشرافی و دنیاطلبی هستند که به دنبال منابع قدرت اند

در همین رابطه و همزمان با ۸دی سالروز خروش حماسی مردم گیلان در دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی میزگرد «فتنه و آسیب های آن» با حضور کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی «محمد مهدی نیازمند، غلامرضا خانکشی پور و مظفر نامدار» برگزار شد.

دیوان سالاری در ایران مریض است/ نقاط قوت کشور با عدم حسن درایت به نقطه ضعف بدل می شود/ مخرج مشترک فتنه ها طیف اشرافی و دنیاطلبی هستند که به دنبال منابع قدرت اند

به گزارش ۸دی، « “فتنه” یعنی حادثه ای‌ای غبار آلود که انسان نتواند دوست را از دشمن تشخیص دهد و دریابد که این فتنه از کجا تحریک می‌شود، فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد زیرا هر جا روشن گری باشد دست فتنه انگیز کوتاه می‌شود … «فتنه» مثل یک مه غلیظ است فضا را نامشخص می‌کند، چراغ مه شکن لازم است که همان بصیرت است.» این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه است. 

مردم ایران اسلامی با حضور ۴۰ میلیونی خود در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سال ۸۸، الگویی بی بدیل از مردم سالاری دینی را به جهانیان عرضه داشتند، به باور بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان سیاسی، انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸، انتخاباتی شگفت انگیز، کم نظیر و پر اهمیت بود. چه، درآن انتخابات حدود ۸۵ درصد از ایرانیان با رفتن به پای صندوق های رأی در آغاز چهارمین دهه انقلاب خویش، مهر تأیید دیگری برمقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران زدنداما شیرینی این پیروزی بزرگ دیری نپایید و بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتراض به نتیجه و عدم تمکین به قانون برخی کاندیداها و احزاب سیاسی شکست خورده، بعضی از شهرهای ایران را دستخوش وقوع نا آرامی‌ها و اعتراضات کرد تا کشور و مردمی که در آستانه یک جهش در پیشرفت منطقه ای و جهانی قرار داشتند به مدت ۸ ماه درگیر خود کند. 
در همین رابطه  میزگرد «فتنه و آسیب های آن» با حضور کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی «محمد مهدی نیازمند، غلامرضا خانکشی پور و مظفر نامدار» برگزار شد.

فیلم/ میزگرد “فتنه و آسیب های آن”

مشروح کامل این میزگرد را در ادامه می خوانید.

۸دی: مهم ترین عوامل فراهم شدن شرایطی که جامعه ایران را دچار فتنه ای به بزرگی فتنه سال ۸۸ کرد چه بود؟!

مظفر نامدار پژوهشگر اندیشه اسلامی و کارشناس سیاسی در پاسخ به این سؤال، اظهار کرد: فتنه ها وقنی وارد می شوند ناشناخته هستند و موقع خروج شناخته شده می شوند و در واقع در فتنه ها خواسته ها بسیار شبیه به حق هستند، در کشور ما نیز فتنه ۸۸ شناخته شد که ما سوار بر موضوع شدیم و توانستیم ارکان داخلی فتنه را کور کنیم. هدف فتنه ۸۸ دو رکن حیاتی امنیت و منافع ما بود و نمی شود این را به بوته فراموشی سپرد سال ها پیش خاک مارا اشغال کردند که به راحتی نمیتوان از آن گذشت حالا امنیت را به خطر انداختند و می گویند فراموش کنیم؟!

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به نظر من با سران فتنه استثنایی برخورد کرده است، گفت: کسانی که امنیت ما را به خطر انداختند محاکمه نمی شوند و در یک جای گرم و نرم دارند به حیات خودشان ادامه می دهند اما فرزندان انقلاب که در جبهه ها جان دادیم دست از پا دراز تر باید پاسخگوی آدم هایی باشیم که سرشان به تنشان نمی ارزد. این مطالبه گری در واقع از ما است امنیت کشور امنیت نظام به خطر افتاده است و در این زمینه نباید به دنبال یک علت گشت زیرا ده ها عامل دیگر وجود دارد.

 

 

** جعبه سیاه فتنه ۸۸ هنوز کشف نشده/ سران فتنه ۸۸ زمینه های نفاق را در خود داشتند 

این کارشناس سیاسی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص فتنه ۸۸ بیان کرد: رهبر انقلاب روزی در جمع تعدادی از مسئولین نظام گفتم فتنه بزرگی اتفاق افتاد و اگر موفق می شدند آثار بسیار مخربی داشت که نشان می دهد خود واقعه با سازمان دهی پشت داستان فرق دارد و معتقد هستم که هنوز جعبه سیاه این رخداد که منافع ایران و نظام و اعتقاد و احساس ملت ایران را نشانه رفته بود هنوز خیلی کشف نشده و هنوز این جعبه سیاه را پیدا نکرده ایم.

 

۸دی: در واقع به همین موضوع می خواهم اشاره کنم به نظر شما کسانی مانند سران فتنه که سال ها در این کشور پست و مقام داشتند به یک باره به عامل برانداز نظام تبدیل شدند؟!

نامدار با بیان اینکه شخصی که نان نفاق را خورده باشد هر چقدر هم به ظاهر در جبهه حق باشد بالاخره برخواهد گشت و خودش را نشان خواهد داد، گفت: سران فتنه ۸۸ زمینه های نفاق را در خود داشتند و بارها ما را در جاهای حساس تنها گذاشته بودند و در برهه ای امنیت ملی ما را به خط انداختند.

وی افزود: خیلی انگیزه ها ممکن است وجود داشته باشد، نسل من دیگر میرحسین موسوی را خوب می شناسد، زمینه ها و سابقه نفاق وجود داشته و دو جا به طور شفاف و واضح خودش را نشان داد، یکی زمانی در سخت ترین شرایط استعفا داد و ما را در یک عمل انجام شده قرار داد، آن هم زمانی که ما قطعنامه را پذیرفته بودیم و جای دیگر هم فتنه ۸۸ بود که امنیت ملی را به خطر انداخت.

 

 

** امام فرمود: شر زالوصفتان دولتی را از سر مردم کم کنید/ دیوان سالاری در ایران مریض است 

پژوهشگر و کارشناس سیاسی ادامه داد: امام شش ماه قبل از رحلت شان در نامه ای که مشهور شد به منشور برادری نوشت و فرمودند وقتی احساس می کنم هر دو جناح در انقلاب هستید که یکی از اهدافتان این باشد که شر زالوصفتان دولتی را از سر مردم کم کنید دیوان سالاری در ایران مریض است و این ها هم زاییده هم دیوان سالاری به جا مانده از قاجار و پهلوی هستند و این دیوان سالاری خلاصه خودش را در مقابل این انقلاب نشان می دهد. این را ۱۰ سال است که به زبان بی زبانی دارم می گویم اما آقایان توجه نمی کنند.

 

۸دی: با توجه به اینکه اقتصاد ایران دولت محور است و در واقع هر دولتی سیاست های خودش را پیاده می کند، اگر فتنه ۸۸ رقم نمی خورد دولت وقت چقدر می توانست در جذب سرمابه بین المللی موفق باشد؟! و در واقع ثبات سیاست در بعد اقتصاد چه نقشی دارد؟!

 

خانکشی پور کارشناس اقتصادی در ابتدا در خصوص زوایای فتنه ۸۸، گفت: فتنه همچنان ادامه دارد و به خصوص اثرات فتنه به لحاظ اقتصادی ادامه دارد که می توانیم به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تفکیک کنیم که اثرات بلند مدت آن هنوز ادامه دارد.

وی افزود: فتنه را از این زاویه نگاه می کنیم که به ظاهر انتخاباتی برگزار شد و عده ای مدعی بر تقلب بودند اما نوع شعار ها فرق داشت و شاهد یک نوع تفکیک عملکردها هستیم، انگار که تعدادی می خواهند دور دولت نهم و دهم دیوار بکشند و عملکردهای سیاسی و اقتصادی را تفکیک کنند.

 

 

خانکشی پور با بیان اینکه در واقع از ابتدای پیروزی انقلاب موافق و مخالف دیده شد نه دو جناح مرسوم فعلی که ۲ نوع مختلف تیپ عقیده و رفتاری را می بینیم به طور مثال وقتی که امام می گفتند شاه باید برود یک تیپ از روحانیون بودند که می گفتند شاه بماند اما سلطنت نکند! بیان کرد: ما یک حکومت را در ایران تعریف می کنیم که یک سری اجزا دارد که در اجزای آن دولت و دیوان سالاری تعریف نمی شود، چیزی که در حاکمیت با خط و رأی نظر رهبری ماحصل می شود یک نگاه کاملا متفاوت در همه امور است اما چیزی که در دولت ما تعریف شده این است که اصول لیبرال سرمایه داری در آن بوده و همان را پیاده کرده و این کنش و واکنش همچنان برای قدرت ادامه دارد و یک اصراری وجود دارد که این دیوان سالاری به همین شکل ادامه پیدا کند.

 

** دولتمردان‌ما اصول اقتصاد سرمایه داری را پیاده کردند

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: این تفکر ۲ محصول دارد یک تفکر انقلابی که در حیطه بُعد فنی به هواپیما جنگی و موشک های کاملا ایرانی و دستاوردهای بزرگ علمی رسیدیم ولی حالا در حیطه افکار دولت و لیبرال حاکمتی که در دنیا پایدار است ما عاجز از یک خودروی ملی هستیم و دچار بیکاری، مشکل نقدینگی، افزایش شدید بدهی بانک های خصوصی به بانک های ملی هستیم به طوری که اکنون یک تحلیلیگر اقتصادی مثل من اگر بشنود رشد اقتصادی منفی بوده خوشحال می شود زیرا رشد مثبت ارزش افزوده ای است که نصیب از ما بهتران می شود.

 

وی ادامه داد: دولتمردان‌ما اصول اقتصاد سرمایه داری را پیاده کردند و در حوزه اقتصاد اسلامی مطالعات منسجم و ساختار شناسانه و هزینه نکردند ولی همین کار را آمریکا کرد و زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، همه صاحب نظران اسلامی را سازمان دهی کرد تا با اسلام آشنا شود و راهکار مقابله را یاد بگیرد، تلاش کرد و مطالعه و همفکری کرد.

 

 

خانکشی پور تصریح کرد: همین که ترامپ زیر برجام می زند و همه مباحث را در حوزه پولی متوقف می کند کاری است که از اتاق فکر آمریکا می آید اما در ایران اگر راهکاری را داریم انفرادی یا تیمی و بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیق است.

وی با بیان اینکه مطالبه گری وجود دارد اما این مطالبه زمانی اثر خود را می گذارد که به مطالبه عمومی بدل شود و راهکار هم داشته باشد ما با بسیاری از انقلابیون ممکن است در ابتدای بحث درگیر این مفهوم باشیم یعنی وقتی دولت را از حکومت جدا می کنیم و دیوان سالاری کشور را زیر سوال می بریم در واقع با بسیاری از دوستان خودی مواجه می شویم زیرا در یک سری رودربایستی ها گیر کردیم فلذا در صندوق رأی نتوانستیم آن نوع از خدمت تفکر انقلابی را که داشتیم به رأی تبدیل کنیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اکنون دانشجوهای ما که از تیپ ها و عقاید مختلف هستند حرف های ما را می پسندند ولی هنوز یک ناباوری وجود ندارد رودربایستی ها برای اخوت و حمایت ها از جمهوری اسلامی که برای آقای نظام است نداریم، اگر از ما کمکی بخواهند همیاری می کنیم اما برای ارتقای روش ها در ۴۰ سالگی انقلاب ایراد هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی که در حوزه دولت سازی متوقف شدیم یعنی خواسته های خود را باید تقکیک سازی کنیم، باید برای مطالبه گری و چگونگی رسیدگی به خواسته ها یار جمع کنیم، رهبری از نظر مردم حمایت می کند پس برای رسیدن به خواسته ها باید رأی مردمی را جلب کرد، حصرت آقا گفتتد کرسی آزاد اندیشی ما نرفتیم سمتش گفتند اقتصاد مقاومتی که باز هم نرفتیم.

 

 

** هیچ کدام از دولت های ایران به اقتصاد مقاومتی اعتقاد نداشتند

خانکشی پور افزود: دولت و دولت های قبلی هیچ کدام به اقتصاد مقاومتی اعتقاد نداشتند این یعنی که در قدم اول مشکل داریم و در الفبای بحث مانده ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک مفهوم جدید نیست همه دنیا برای کالاهای خود می خواهند مقاومت کنند باید قدرت مقاومت داشته باشند یعنی اینکه آمریکا در FATF و CTF بحث شخصی می کند و گارد می گیرد که  یعنی مصوبه آمریکا مصوبه کل دنیا است به دلیل این است که آنقدر خود را محکم کرده است که می داند می تواند این اثر را را در دنیا قرار دهد و ما از این تحریم می ترسیم چون آنها اقتصاد مقاومتی را باور کردند.

کارشناس اقتصادی بیان کرد: یک موضوعی که رهبر انقلاب بیان می کند ما تازه با آن درگیر می شویم که اصلا مورد قبول هست یا نه؟! و برای آن عناوین جعلی می گذاریم که بگوییم ما کار کردیم. اسامی ها نقش بازی می کنند، رعایت اسامی را میکنیم و از محتوا دور میمانیم.

وی با اشاره به اقتصاد در دولت های جمهوری اسلامی، گفت: به معنای واقعی نمی توان از عملکرد دولت موسوی یا هاشمی یک دفاع جانانه کرد و برعکس به معنای واقعی از عملکرد اقتصادی دولت نهم و دهم می توان دفاع کرد. این دولت نیز با تمام مخالفت هایی که داشت با شخص احمدی نژاد اما همه کارهای اقتصادی حتی کارت سوخت او را هم دارد بر می گرداند اما ما کماکان در گیر حفظ اسامی هستیم و برای حفظ حرمت اسامی عملکردها تحت پوشش قرار می گیرد و باعث می شود مردم نتوانند مطالبه کار ساز خود را داشته باشند فلذا برای فرار از اثرات و عوارض برنامه های لیبرال سرمایه داری آقایان به سردمداران لیبرال سرمایه ای دیگر پناه می برند.

 

** با حل مسائل فرهنگی هم مشکلات اقتصادی حل می شود هم مسائل سیاسی

 

خانکشی پور با بیان اینکه محتاج توسعه فرهنگی هستیم و معضل سیاسی و اقتصادی ما فرهنگ است، گفت: در این حوزه کم کاری ها فراوان است چون وقتی برخوردها و سبک زندگی مسلمانان را بررسی می کنیم و رفتار اقتصادی خود را می بینیم متوجه می شویم ما باید به حوزه فرهنگی بپردازیم زیرا با حل مسائل فرهنگی هم مشکلات اقتصادی حل می شود هم مسائل سیاسی.

 

۸دی: این کشور حوادث و فتنه های زیادی را از سر گذرانده از حادثه کوی دانشگاه در سال ۷۸ تا فتنه عظیم سال ۸۸ و الان که رهبر انقلاب در دیدار با خانواده های شهدا فرمودند که مراقب سال ۹۸ باشید. تحلیلتان در این زمینه و نقش عوامل بیرونی همچون آمریکا چیست؟!

 

محمد مهدی نیازمند کارشناس و تحلیلگر سیاسی در ادامه در پاسخ به این سوال، گفت: انقلاب اسلامی در مسیر خود با دشمنی هایی مواجه شد در واقع انقلاب پیامبر(ص) هم با دشمنی هایی مواجه بود در این مدت این را به تاکتیک های مختلف می بینید که هر کدام با تأثیر از فضای جهانی و با نقشه های دشمن بروز و ظواهر خاصی دارد.

 

** رهبر انقلاب فرمودند: ابعاد فتنه به حدی است که اگر من در بین شما نباشم بعد ها از پیچیدگی های فتنه خواهند نوشت

وی افزود: در فتنه ۸۸ بارها رهبرانقلاب در پاسخ به کسانی که هنوز این ماجرا را به دعوای ۲ طرف ربط می دهند گفتند که برخی از ابعاد این ماجرا به گونه ای است که اگر من در بین شما نباشم بعد ها از پیچیدگی های فتنه خواهند نوشت، نگاه می کنیم به فتنه ها هرکدام ۲ بخش اصلی از جمله طراحی در بیرون و برنامه ریزی و نفوذ در درون با تربیت عناصر نفوذی که در داخل تربیت می شوند را دارد.

 

** هم پیمانی عناصر بیرونی و داخلی در نقشه های طراحی شده دشمن 

کارشناس و تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: این هم پیمانی بین عناصر بیرونی و داخلی در نقشه های طراحی شده دشمن همیشه دیده می شود و قبل تر هم این فضا بوده است که رهبر انقلاب به بحث نفوذ فردی اشاره می کند، در ۸۸ هم این فضا دیده می شود و عناصری در سال ۸۸ در طیف فکری خاصی که به دهه ۶۰ و ۷۰ برمی گردد تحت عناوین و ادبیات مختلف دنبال این بودند که به مبانی اسلام و انسان شناسی خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال آقای حجاریان در اعترافاتش در دادگاه می گوید ما این مشروعیت را از تعریف ماکس وبر گرفته و آن را با مباحث داخلی ادغام کردیم و گفتیم که امام کاریزما بود و بعد فضای کشور باید به سمت عقلانیت و نرمالیزاسیون حرکت کند.

نیازمند با بیان اینکه نوک پیکان تمام تهاجمات به سمت  انقلابی است که مبنی بر فطرت انسان شکل گرفته است، گفت: راه اندازی برخی از مجموعه ها در مرکز مطالعات نهاد ریاست جمهوری در دوره هاشمی رفسنجانی و اعزام دانشجویانی که بورسیه شدند به کشورهای غربی که تلاش می کرند مفاهیم غربی را به داخل انتقال دهند این ها همه دست به هم دادند، که در یک نقطه ای وقتی آقای احمدی نژاد آمد خیلی از این ساختارهایی که آنها دنبالشان بودند و فضای اشرافی که این ها در آن سیر کرده بودند برایشان گران می آمد.

 

 

** مخرج مشترک فتنه ها را می توان از همین طیف اشرافی و دنیاطلبانی  دانست

کارشناس سیاسی ادامه داد: مخرج مشترک فتنه ها را می توان از همین طیف اشرافی و دنیاطلبانی  دانست که از یک طرف در سال ۸۸ مقابل جمهوریت ایستادند و دنبال این بودند که بتوانند به وسیله قدرت به منافع دنیوی خود برسند و در این زمینه جلساتی نیز داشتند.

وی افزود: میرحسین موسوی در خیابان زرتشت غربی جلسه ای داشت که خروجی آن جزوه ای به نام “زیست مسلمانی” بود که این جریان نتوانست این فضارا برتابد و در آینده نیز برنامه ریزی ها هم از این طیف خواهد بود و نفاقی که خواهند داشت خیلی پیچیده تر خواهد بود و ضربه ای که وارد می کنند به نظر من به بخش جمهوریت نظام که خود مدعی آن هستند ضربه می زند مثل تحصن نمایندگان در مجلس ششم.

 

۸دی: راهکار و توصیه تان به نیروهای انقلابی برای هوشیاری در سال ۹۸ چیست؟!

نیازمند تصریح کرد: یکی از مهم ترین بخش هایی که در این حوزه نیاز است توجه به کدها، سیگنال ها و مباحثی است که در فرمایشات حضرت آقا است اگر آقا بحث مطالبه گری را مطرح می کنند باید ببینیم این مطالبه گری به چه شیوه ای باید باشد مثلا به این موضوع توجه شود که آقا به این موضوع که مطالبه گری به بحث سیاهنمایی نرود هم تأکید دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید توجه کنند و نسبت به بیانات حضرت آقا حقیقتا هوشیاری داشته باشند، تأکید آقا بر وحدت، اقتدار و بیان دستاوردها و اینکه در جایی فرمودند که در بحث اطلاع رسانی ضعیفیم مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در حوزه دستاوردها، اهداف و آرمان انقلاب اسلامی باید مرتب باخوانی شود و با توجه به توصیه های رهبر انقلاب دشمن شناسی شود تا نیروهای ما در این حوزه وظایفی که برعهده دارند را بتوانند به نحو احسن انجام دهند.

۸دی: خواص یک جامعه چقدر می توانند از فراهم شدن شرایط فتنه یا فتنه خیز شدن جامعه جلوگیری کنند؟!

نامدار پژوهشگر اندیشه اسلامی و کارشناس سیاسی با بیان اینکه تعبیر خواص در جامعه ما به کسانی می گویند که به هر دلیلی درست یا غلط مردم به اینها نگاه می کنند و در این فتنه ها مورد توجه هستند.

 

**  نفاق ایدئولوژی آخرالزمانی است

وی افزود: فتنه یک شاخه ای از نفاق است، نفاق یعنی عبور از پوسته و نشستن در هسته، منافقان خورندگان هسته هستند و کرم هسته را نمیتوان دید همانطور که نفاق را نمیتوان دید. فتنه هم از جنس نفاق است پس نمیتوان دید پس در افراد عادی نیست و در کسانی هستند که ما اصولا آنها را به نام خواص می شناسیم و خواصی که بینایی دل را از دست می دهد می شود آتش بیار معرکه! اما فتنه ها هیچ وقت تمام نمی شوند و استعداد بازسازی دارند پس مردم ما باید هوشیار باشند.

نامدار ادامه داد: نفاق برای جوامع پیچیده است نه در جوامع ساده، نفاق ایدئولوژی آخرالزمانی است و ۳ شاخه دارد بدعت، شبهه و فتنه که این ها کلا ایدئولوژی آخرالزمان هستند و دین ما که دین خاتم و آخر است و نفاق هم در قالب های مختلف خواهد آمد.

وی افزود: آقای خامنه ای در زمان دولت شان ۸ سال با میرحسین موسوی راه آمد و بنده بنا به موقعیت شغلی خود در آن زمان مکاتبات را دیدم و اگر شاید رهبری در آن زمان می خواستند لحظه ای کنترل خود را از دست بدهند این آدم را با خاک یکسان می کردند.

 

 

۸دی: چشم اندازتان نسبت به احتمال بروز فتنه های پیش رو چیست؟

فتنه ها در هر قالبی می توانند بروز کنند مثلا نمی توانیم بگوییم در سال های آینده فتنه در چه قالبی می آید این یک هشدار است و نباید تفکیک سازی کرد می تواند در قالب سیاسی، اجتماعی یا دفاعی بیاید کسانی که کار سیاسی می کنند اگر علاقه مند به نظام شان باشند در واقع مهندسی معکوس می کنند پیش بینی می کنند و برنامه می چینند که در تحلیلی که از بروز فتنه داشند غلط در بیاید. مثلا آمریکا پیش بینی کرد که سال ۲۰۲۵ نباید جمهوری اسلامی باشد نمی دانیم در این زمان که آمریکا چنین چیزی را در سند رسمی خود منتشر کرده و گفته تا ۲۵ سال آینده نباید جمهوری اسلامی باشد با این حال چطور فکر می کنند می توانند با چنین نظامی کنار آمد و این یک نادانی و عوام بودن در جلد خواص است.

 

** نقاط قوت کشور با عدم حسن درایت در شیوه های رفتاری به نقطه ضعف بدل می شود

خانکشی پور کارشناس اقتصادی در در ادامه این بحث با بیان اینکه نقاط قوت کشور با عدم حسن درایت در شیوه های رفتاری به نقطه ضعف بدل می شود، گفت: آنقدر دفاعی عمل می کنیم و دنبال شناخت توطئه و فتنه هاهستیم که مخالفان خود را در حوزه تهاجم قرار می دهیم.

وی افزود: اعتقاد دارم برای مقابله با فتنه نیاز به تغییر نگرش داریم و باید از حوزه دفاع به تهاجم تغییر کنیم و برنامه های فتنه گران را به چالش بکشانیم، دشمن حمله کرد و سند ۲۰۳۰ را آورد در حالیکه ما ۴۰ سال فرصت تهاجم داشتیم.

خانکشی پور ادامه داد: ما تعریف اصولی از نظام سیستماتیک نداریم در حالی که زیر یک میلیارد تومان هزینه کافی است تا به یک نتیجه برسیم.

 

** مدیران ما باید قبول کنند که نخبه نیستتد و تنها مدیرند

وی با بیان اینکه مدیران ما باید قبول کنند که نخبه نیستتد و تنها مدیرند، گفت: اینقدر از بازنشسته ها بیش از حد استفاده کردیم که مجبور شدیم قوانینی وضع کنیم تا بتوانیم آن ها را بیرون کنیم و بعد آنقدر افراط شد که رهبری فرمودند در این حد هم دیگر جایز نیست.

خانکشی پور با بیان اینکه این افراط و تفریط ها را باید با نگاه تهاجم حل کنیم، گفت: نگاه انقلابی یعنی حرکت های دشمن را پیش بینی کنیم و تا چندین حرکت بعد را نیز بشناسیم ۳۹ سال از انقلاب گذشته است ولی هنوز در بانکداری بدون ربا گیر کرده ایم.

 

۸دی: یک سوالی که مطرح هست و شما هم در بخشی از سخنان خود  به آن اشاره کردید این است که چرا کشوری که موشک های مختلفی با مدل های مختلف می سازد نمی تواند سازنده خودروی ملی باشد. آیا نمی تواند یا سهل انگاری قابل توجه ای در این زمینه رخ داده است؟! زیرا این موضوع قبول دستاوردهای نظامی کشور را نیز می تواند در سطح جامعه با مشکل روبرو کند.

وی افزود: یک زمانی می گفتند اگر پاسپورت مدیران ایران خودرو را بگیرید این مسئله حل می شود.

خانکشی پور با بیان اینکه رسانه ها بسیار می توانند موثر باشند زیرا ۲ نوع تفکر وجود دارد یکی می خواهد از الگوهای تمام غربی استفاده کند و یکی از الگوهای اسلامی، گفت:  باید تفکر انقلابی را بالای سر بگیریم نخواهیم همه مثل ما باشند، لزومی ندارد قشر خاکستری مثل ما لباس بپوشند و مثل ما رفتار کنند اما باید به آن جا برسیم که برای نجات کشور منش و روش انقلاب را بپذیرند کاری که حزب الله لبنان الگویش را اجرا کرده است.

 

 

۸دی:  مطالبه و مبارزه با اشرافی گری در چه قالبی باید صورت بگیرد و در چه جهتی حرکت شود که تبدیل به نقطه ضعف نظام نشود؟!

نیازمند کارشناس و تحلیلگر سیاسی با بان اینکه اولین چیزی که مهم است تبیین درست این واژه هاست، گفت: واقعیت این است که ما یک شعار و هدفی که دنبال می کردیم که مبارزه با فساد درباریان بود و امروز می بنیم که جریان رسانه ای برانداز که تمام توان خود را برای هجمه به انقلاب در بر گرفته است سراغ همین شعارها رفته است.

 

** مطالبه گری باید با میزان ادبیات اصیل امام سنجیده شود

وی با بیان اینکه این‌نتیجه گیری از این دو حوزه صورت می گیرد بسیار مهم است، گفت: بخش دیگر مورد توجه این است ضمن اینکه فضای مطالبه نسبت به برخورد اشرافی گری و فرهنگ آقازادگی ها و ویژه خواری ها مواجه شود این است که به آرمان های اصیل انقلاب نیز توجه داشته باشیم و باید با میزان ادبیات اصیل امام سنجیده شود، اگر شخصی به این سمت اشرافی گری رفت که درواقع انحراف از مسیر اصلی انقلاب است باید فریاد زنیم و آن را از آن از حرکت برگردانیم نه اینکه کار تمام شود سپس او را سرزنش کنیم.

 

** لغزش مسئولان زمینه هایی برای سوءاستفاده دشمن ایجاد می کند

نیازمند با بیان اینکه زمانی که به ۵ شاخص انقلابی گری که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد نگاه می کنیم می بینیم آخرین شاخص تقوای سیاسی اجتماعی است، گفت: رهبر انقلاب فرمودند نباید لغزش های مسئولان زمینه برای دشمن ایجاد کند و گاهی این لغزش ها زمینه هایی  ایجاد می کند که دشمن استفاده می کند.

وی تصریح کرد: اگر در مطالبات مبارزه با اشرافی گری در مسیر آرمان ها و اهداف انقلاب حرکت کنیم، این جریان را تفکیک می کند از آن جریانی که همه را دارای فساد اخلاقی یا مالی می داند.

 

تصاویر بیشتر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه