وزارت کشاورزی: نگران کمبود سیب زمینی نباشید

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به از سرگیری صادرات سیب زمینی گفت : کشاورزان و مصرف کنندگان نگران قیمت و کمبود سیب زمینی نباشند و این محصول به قیمت مناسب در بازار عرضه خواهد شد.

وزارت کشاورزی: نگران کمبود سیب زمینی نباشید

به گزارش هشت دی، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به از سرگیری صادرات سیب زمینی گفت : کشاورزان و مصرف کنندگان نگران قیمت و کمبود سیب زمینی نباشند و این محصول به قیمت مناسب در بازار عرضه خواهد شد.

 عباس کشاورز با بیان اینکه ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی از سوی وزارت جهاد کشاورزی لغو شده است، اظهار داشت: کشاورزان می توانند در فصل برداشت، بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به صادرات سیب زمینی کنند .

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از تولید محصولات کشاورزی و مطالبه کشاورزان در راستای جلوگیری از متضرر شدن این بخش در بحث ممنوعیت صادرات، صادرات سیب زمینی از سر گرفته خواهد شد.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنوب استان کرمان یکی از قطب های مهم تامین کننده سیب زمینی در طرح استمرار کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ساله در فصل زمستان سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان جیرفت و جنوب کرمان دچار خسارت می شد اما امسال خسارت سرمازدگی و کاهش تولید را در جیرفت نداریم و تولید استمرار، جوابگوی نیاز کشور و صادرات به بازارهای خارجی هم است.

کشاورز از ابلاغ خرید توافقی گوجه کشاورزان بوشهر و هرمزگان نیز خبر داد و گفت: در صورت پایین آمدن قیمت گوجه در این استان ها سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید، برای خرید توافقی محصول وارد بازار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه