امام جمعه رشت:

۸دی؛ روز بزرگ حماسه آفرینی مردم گیلان است/فتنه ۸۸ پس از جنگ خطرناک ترین پروژه دشمن بود

امام جمعه رشت، ۸دی را روز بزرگ حماسه آفرینی مردم گیلان خواند و گفت: همانطور که نام بزرگان در گیلان ماندگار شد این حرکت عظیم مردمی نیز در تاریخ خواهد ماند.

۸دی؛ روز بزرگ حماسه آفرینی مردم گیلان است/فتنه ۸۸ پس از جنگ خطرناک ترین پروژه دشمن بود

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه اول نمازجمعه عبادی_سیاسی این هفته رشت در رابطه با تربیت پدران و مادران نسبت به فرزندان، اظهار کرد: انتقال خوبی ها به فرزندان در روانشناسی تربیتی از مهم ترین نکات فرزندداری است.

وی با بیان اینکه بهترین چیزی که والدین می توانند برای فرزندان خود بگذارند ادب است، ادامه داد: پدران و مادران باید وظایف الهی و مسائل عقیدتی را به فرزندان خود انتقال دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه والدین آخرالزمانی از مسئولیت های خطیر خود شانه خالی می کنند، بیان کرد: پیامبر در این رابطه فرمودند: وای بر فرزندان آخرالزمان به خاطر پدران و مادرانشان که واجبات را به آنها یاد نمی دهند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پدران و مادران جوان قبل از به ثمر رسیدن فرزند باید فرایض دین خود را قوی کنند، افزود: پس از به دنیا آمدن اولاد نیز باید پی در پی در فکر انتقال آنها به فرزندان باشند.

وی در خطبه دوم‌نماز جمعه رشت، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی با بیان اینکه فرمان بسیج همگانی نسبت به سواد آموزی در ۷دی سال ۵۸ توسط امام(ره) صادر شد، اظهار کرد: اکنون با تلاش های نهاد مربوطه رو به جلو حرکت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، هشت دی را روز بزرگ حماسه آفرینی مردم گیلان خواند و بیان کرد: همانطور که نام بزرگان در گیلان ماندگار شد این حرکت عظیم مردمی نیز در تاریخ خواهد ماند و ما از همه مردمانی که به خیابان ها آمدند و حمایت کردند تشکر می کنیم.

امام جمعه رشت همچنین ۹دی را روز میثاق با ولایت و رهبری خواند و با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ پس از جنگ خطرناک ترین پروژه دشمن بود اذعان کرد: اگر هنوز از عده ای از این حادثه خطرناک حمایت می کنند دیگر وقت برگشتن آنها است و در این رابطه باید در سمت ها و مسئولیت ها توجه کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فتنه شوم ۸۸ که قصد تسخیر انقلاب را داشتند تاکید کرد: چه چیز را میخواستند تغییر دهند؟ ما هنوز نمادهای جنگ و انقلاب را داریم.

وی با بیان اینکه حضور مردم در آن برهه حساس بسیار تاثیرگذار بود افزود: انسجام و اتحاد نسبت به استحکام انقلاب، گذر از طیف ها و احزاب، ایجاد باور عمومی نسبت به جنگ نرم گسترده علیه انقلاب، تحقق پیش بینی های رهبر انقلاب، آشکار شدن چهره های فاسد غربی جزئی از دستاوردهای عظیم ۹دی بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز معجزه دیگر انقلاب اسلامی ظاهر شد، گفت: ترامپ شبانه به عراق رفت و پنجره هواپیما را بست که این یک خفت برای آمریکا است و در این نقطه سخنان امام(ره) محقق می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه