خبر نگران کننده نماینده آستانه؛

خرید تضمینی برگ سبز چای در لایحه بودجه ۹۸ حذف شده است

نماینده مردم آستانه‌ اشرفیه در مجلس‌ با بیان اینکه نمایندگان گیلان نگران حذف ردیف‌ اعتباری خرید تضمینی چای در لایحه بودجه ۹۸ هستند گفت: امیدواریم این مساله در کمیسیون تلفیق اصلاح شود.

خرید تضمینی برگ سبز چای در لایحه بودجه ۹۸ حذف شده است

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی  اظهار داشت:‌ دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸ برخی از ردیف‌های مربوط به حوزه کشاورزی نظیر خرید تضمینی برگ سبز چای را حذف کرده و این موضوع نگرانی‌های بسیار زیادی را برای نمایندگان استان گیلان ایجاد کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به تشدید تحریم‌ها و لزوم تناسب بودجه با شرایط موجود عنوان کرد:‌ دولت به نوعی شرایط فعلی را درک کرده و در راستای آن برنامه‌ریزی می‌کند به‌ طوری‌که شفاف‌ بودن بودجه و یا حذف بودجه برخی نهادهای غیرضروری برای برقراری همین تناسب انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکی از مزایای بودجه ۹۸ را واقعی بودن آن دانست و ابراز داشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده به نوعی سعی کرده است که میزان فروش نفت و کسب درآمدهای ارزی را مشخص کند تا تصمیم‌گیری در شرایط تشدید تحریم‌های اقتصادی تسهیل شود.

 

قربانی صرفه‌جویی در هزینه‌کرد ارز و شفاف بودن و کنترل سیر صعودی تورم را از دیگر مزایای بودجه ۹۸ اعلام کرد و اظهار داشت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد حقوق‌بگیران دولتی و حذف اعتبارات اختصاصی به برخی نهادها از تصمیمات و اقدامات بسیار خوب و مهم هیئت دولت است.

وی تلاش نمایندگان گیلان راه یافته به کمیسیون تلفیق بودجه را برای اصلاح بندهایی از لایحه بودجه ۹۸ مورد تأکید قرار داد و افزود: امیدواریم نمایندگانی که از گیلان در کمیسیون تلفیق مجلس حاضر می‌شوند موضوع عدم تخصیص اعتبار جهت خرید تضمینی برگ سبز چای در بودجه سال آینده را حل کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس احتمال موافقت مجلسی‌ها با کاهش اعتبار حوزه دفاعی کشور را بسیار ضعیف و در حد صفر خواند و گفت:‌ در بودجه سال گذشته نیز ردیف‌های بودجه‌ای این حوزه‌ حذف شده بودند که با نظر نمایندگان کمیسیون تلفیق اعتبارات مربوطه مجدد تخصیص پیدا کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، امنیت را یک مقوله اجتناب‌ناپذیر برای کشور دانست و اظهار داشت: مجلس سعی دارد در صورت امکان بودجه دفاعی کشور افزایش پیدا کند در غیر این صورت تلاش می‌کند حداقل همان بودجه و اعتبارات سال گذشته مجدداً برای این بخش تخصیص داده شود.

قربانی در پاسخ به این سئوال که آیا بودجه سال ۹۸ برای اجرا و تکمیل پروژه‌های استانی کفاف می‌دهد یا خیر نیز عنوان کرد: به عقیده بنده این بودجه پیشنهادی به هیچ عنوان برای اجرای پروژه‌های استانی کافی نیست و در صورت عدم افزایش اعتبارات باز هم طرح‌ها به حالت نیمه‌تعطیل رها خواهند شد.

وی کسری بودجه عمرانی و عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی را یک معضل بزرگ برای دولت و حاکمیت اعلام کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های امروز جامعه عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی است که با توجه به وضعیت موجود گمان نمی‌کنم دولت قادر به افزایش اعتبارات این حوزه باشد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس منطقی‌ترین مسیر برای حل معضل پروژه‌های نیمه‌کاره را همکاری دولت و مدیران هر کدام از استان‌ها دانست و بیان داشت:‌ اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی و سپس تکمیل آن‌ها بر اساس این تقسیم‌بندی‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات استان‌های کشور کمک کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه