طرح بیمه فراگیر باغات چای در گیلان اجرایی می‌شود

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: تا در صورت بروز هرگونه خسارت احتمالی کشاورزان بتوانند غرامت‌ دریافت کنند.

طرح بیمه فراگیر باغات چای در گیلان اجرایی می‌شود

به گزارش هشت دی،پیمان معمارزاده  اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ نوع از محصولات کشاورزی،‌ باغی و دامی گیلان تحت پوشش بیمه قرار دارند و پوشش بیمه‌ای گیاهان دارویی و سازه‌های گلخانه‌ای استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان از تحت پوشش بودن محصولات استراتژیک گیلان سخن گفت و تصریح کرد:‌ علاوه بر چای و برنج به عنوان دو محصول استان و کشور مرکبات،‌ کیوی، زیتون، زنبورعسل، کرم ابریشم و دام سبک و سنگین نیز در گیلان مشمول دریافت خدمات بیمه‌ای هستند.

معمارزاده از ارائه پیشنهادی برای پوشش بیمه‌ای گیاهان دارویی،‌ صیفی‌جات و سازه‌های گلخانه‌ای گیلان خبر داد و گفت: بررسی‌های لازم در این مورد انجام و گزارشات آن نیز به تهران ارسال شده است بنابراین تا حصول نتیجه باید منتظر تصمیم نهایی دستگاه‌های ذیربط در این زمینه باشیم.

وی بروز خسارت سرمازدگی در اوایل فروردین ماه امسال در سطح وسیعی از اراضی باغی گیلان را مورد اشاره قرار داد ابراز داشت: در اواسط سال زراعی نیز به علت پدیده خشکسالی و سپس بارش باران‌های سیل‌آسا خسارات بسیار زیادی به محصولات کشاورزی و باغی گیلان وارد شد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان گیلان انواع مختلف بیمه‌ها شامل بیمه‌های پایه‌ای،‌ فراگیر و الحاقی را برشمرد و بیان داشت:‌ این بیمه‌ها اغلب خطرات فراگیر و همه‌گیری که محصولات مختلف باغی و کشاورزی را تهدید می‌کند و یا سایر عوامل خطرزا و مخرب را شامل می‌شوند.

معمارزاده استقبال چایکاران گیلانی از طرح بیمه فراگیر و موفقیت این شیوه را متذکر شد و گفت: امسال نیز با هماهنگی سازمان چای کشور طرح بیمه فراگیر باغات چای اجرایی می‌شود تا در صورت بروز هرگونه خسارت احتمالی کشاورزان بتوانند غرامت‌های مورد نظر را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته غرامت‌ها در یک دوره حدود ۴۵ تا ۶۰ روزه توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شد عنوان کرد: به علت مخالفت و ایراداتی که ارگان‌های نظارتی به این شیوه پرداخت وارد کردند زمان پرداخت خسارات در سنوات اخیر مقداری طولانی شد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه طبق خواسته دستگاه‌های نظارتی پرداخت غرامت‌ها باید پس از تأمین اعتبار آن توسط دولت انجام گیرد افزود:‌ اخیراً با پیگیری‌های انجام شده ردیفی برای این موضوع در مجلس تصویب شد تا زمان پرداخت این غرامت‌ها به حداقل برسد.

معمارزاده به وجود تعداد ۱۱۹ ارزیاب و کارشناس بیمه‌‌ای و ۱۲۰ دفتر اصلی نمایندگی بیمه محصولات کشاورزی در استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این مراکز اصلی،‌ تعداد ۹ دفتر فرعی نیز در امر صدور بیمه نامه‌های کشاورزی در سطح استان گیلان مشارکت دارند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه