وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا افزایش می یابد

سرپرست پیش بینی هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات جنوبی، وزش باد گرم، افزایش دما و مه‌آلودگی را از جمله پدیده‌های جوی غالب برای این استان در روزهای آینده پیش بینی کرد.

وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا افزایش می یابد

مازیار غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان استان گیلان در بیشتر نقاط صاف و آفتابی است، اظهارکرد: دمای فعلی شهر رشت نیز ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

وی با بیان اینکه الگوی حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان از شکل‌گیری جریانات جنوبی و نفوذ سامانه کم‌فشار دارد، افزود: براین اساس در ساعات آینده روند افزایش دما و شرایط وزش باد گرم در منطقه فراهم می شود. وزش باد گرم امروز و فردا برای ارتفاعات پیش بینی شده است.

غلامی با اشاره به اینکه در این مدت برای نواحی جلگه‌ای نیز پدیده مه‌آلودگی هوا پیش بینی می شود، گفت: از مهم‌ترین پدیده‌های جوی برای ۴۸ ساعت آینده و تقریبا تا اواسط هفته جاری در استان مه آلودگی، وزش باد گرم و افزایش نسبی دمای هوا است.

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه تاپایان هفته جاری با عبور سامانه کم فشار و امواج ناپایدار شرایط برای رگبارهای پراکنده مهیا شده و شاهد بارش باران در استان گیلان هستیم، بیان کرد: ارتفاع موج دریا برای امروز ۷۰ سانتی‌متر و برای فردا حدود ۶۰ سانتی‌متر پیش بینی شده بنابراین دریای برای امروز و فردا با احتیاط برای انجام فعالیت‌های مرتبط مناسب است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه