امام جمعه رشت:

برخی خود را به آب و آتش می زنند تا مسئولیتی را به دست آوردند/ پذیرش مسئولیت باید برای رضای خدا باشد

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی خود را به آب و آتش می زنند تا مسئولیتی را به دست آوردند، گفت: اگر مسئولان خدا را در نظر بگیرند هرگز به کشور و ملت خیانت نمی کنند و در صورت ناتوانی در انجام مسئولیت کنار می روند.

برخی خود را به آب و آتش می زنند تا مسئولیتی را به دست آوردند/ پذیرش مسئولیت باید برای رضای خدا باشد

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی این شهر، اظهار کرد: انجام تکالیف و دستورات الهی از سوی خانواده سبب تأثیرگذاری این اعمال در نوع تربیت فرزندان و حرکت آنها در مسیر الهی و درست می شود.

وی افزود: هدایت خانواده‌ها به سمت دستورات الهی یکی از توصیه‌ها و تأکیدات خداوند در قرآن کریم به مسلمانان است.

امام جمعه رشت هدایت فرزندان به صراط مستقیم را در گرو تربیت اسلامی دانست و گفت: انسان در سایه عمل به واجبات و ترک محرمات به فلاح و رستگاری می رسد و از خیرات بهره مند می شود لذا گمراهی برخی از افراد نشان دهنده عدم توفیق خانواده در حوزه تربیت دینی است.

فلاحتی بی توجهی به آخرت را یکی از عوامل شکل گیری بداخلاقی در عرصه های سیاسی و اجتماعی دانست و بیان کرد: براساس فرموده رهبر انقلاب، برخی خود را به آب و آتش می زنند تا مسئولیتی را به دست آوردند.

وی افزود: پذیرش مسئولیت باید برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد و در غیر این صورت شایسته سالاری اتفاق نمی افتد اگر مسئولان خدا را در نظر بگیرند هرگز به کشور و ملت خیانت نمی کنند و در صورت ناتوانی در انجام مسئولیت کنار می روند.

فلاحتی در ادامه به تظاهرات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری نیز اشاره و تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که مردم اروپا حرکتی که چند سال پیش از امریکا آغاز شده را برای رسیدن به وضعیت بهتر دنبال و علیه رهبران خود قیام کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخورد بد پلیس فرانسه و کشته و زخمی شدن عده‌ای از معترض به نظام سرمایه‌داری اشاره کرد و افزود: این برای کشوری که مدعی حقوق بشر بوده جای تاسف دارد. این در حالی همین کشور با همکاری آمریکا و انگلیس ادعاهای حقوق بشرانه علیه نظام مقدس اسلامی در سازمان ملل دارد.

وی از مسئولان این کشور خواست تا به‌جای دخالت در امور داخلی سایر کشورها و ادعاهای واهی و دروغی علیه نظام مقدس اسلامی به وضعیت مردم متوسط و ضعیف کشورشان که توانایی تامین بسیاری از احتیاجات خود را ندارند رسیدگی کنند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی همیشه ایام و به رغم مشکلات و فشارها و توطئه دشمنان در کنار مسئولان خود ایستادگی کرده اند، افزود: اما در مقابل کشورهایی چون فرانسه امروز این کشورها به جایی رسیده اند که دیگر کسی آنها را قبول ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیا توان مقابله با ایران را ندارد، اضافه کرد: تیر نقشه های دشمن علیه ایران به سنگ خورده و آنها را در دنیا بی آبرو و بی اعتبار کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه