دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی خبر داد .

دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی

به گزارش ۸دی نیوز  سرهنگ  ایرج محمدخانی  رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت : در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه وی در فضای مجازی ، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت .
سرهنگ محمدخانی افزود : با تحقیقات از شاکی و پی جویی فنی و پلیسی، عامل انتشار اکاذیب علیه شاکی در فضای مجازی که فردی ۲۲ ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا ااحضار شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده از متهم، وی صراحتاً به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.
ااین مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد : براساس ماده ۱۸ از فصل پنجم _ هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه ای : هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد ااعمالی را برخلاف حقیقت ، راساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام های رسمی به طور صریح یا تلوحی نسبت دهد، اعم از این که از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود ، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه