نماینده مردم رشت در مجلس:

افزایش مشارکت مردمی در عرصه سیاسی با استانی شدن انتخابات مجلس

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد استانی شدن انتخابات مجلس می تواند در افزایش مشارکت مردمی تاثیر بسزایی بگذارد.

افزایش مشارکت مردمی در عرصه سیاسی با استانی شدن انتخابات مجلس

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد در رابطه با موضوع استانی–شهرستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می رسد در صورت استانی شدن انتخابات، شاهد افزایش سطح جایگاه نمایندگان در حوزه سیاسی کشور باشیم.

نماینده مردم رشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس برای پذیرش اولیه آراء شهرستانی میزان ۱۰ درصد را درنظر گرفته که قابل تامل محسوب می شود، اظهار کرد: به نظر می رسد ملاک اولیه باید به ۲۰ درصد برسد تا بتوان شاهد برگزاری انتخابات با شکوه تری باشیم.

افزایش مشارکت مردمی در عرصه سیاسی با استانی شدن انتخابات مجلس

وی با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات می تواند در افزایش مشارکت مردمی تاثیر بسزایی بگذارد، ادامه داد: در واقع کاندیداها ابتدا باید بتوانند حداقل میزان آراء مشخصی را در شهرستانها کسب کنند و سپس در سراسر استان رای بدست بیاورند از این رو سهم مشارکت مردم نیز افزایش می یابد.

استانی شدن انتخابات مجلس می تواند جریان های سیاسی را به تکاپو بیاندازد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نگرانی های وزارت کشور در راستای تضعیف فعالیت جریان های سیاسی و احزاب در انتخابات با اجرای طرح مذکور، تصریح کرد: این مهم در حالیست که وقتی انتخابات به صورت استانی –شهرستانی برگزار شود، جریان های سیاسی نیز به تکاپو افتاده و بر این اساس عرصه سیاسی نیز شاهد فعالیت بیشتری می شود.

وزارت کشور درصدد فراهم کردن زمینه فعالیت احزاب باشد

کوچکی نژاد اعتقاد دارد اگر پیش از اجرای طرح استانی شدن انتخابات زمینه فعالیت احزاب شکل نگیرد، امکان بروز چالش وجود خواهد داشت؛ در واقع این تصور وجود دارد که اگر احزاب قدرتمند شکل نگیرند،  افرادی که پول بیشتری دارند بتوانند تبلیغات کنند و دستاورد بهتری داشته باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین وزارت کشور برای بهبود شرایط در عرصه سیاسی باید زمینه فعالیت جریان های سیاسی را فراهم کند زیرا تجربه چهل ساله خوبی وجود دارد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه