مدیران فرهنگی گیلان به ارزش ها پایبند باشند/ ۸دی نیوز تابلوی نظام در استان است

مدیرکل سابق استانداری گیلان با بیان اینکه ۸دی نیوز را تابلوی فرهنگی نظام در گیلان می دانم، گفت: به دلیل اینکه شما نیروی جوان هستید و روحیه انقلابی دارید، بیشتر از سایر رسانه ها می توانید بدرخشید و در استان تأثیر بگذارید.

مدیران فرهنگی گیلان به ارزش ها پایبند باشند/ ۸دی نیوز تابلوی نظام در استان است

عزیز پورعزیزی مدیرکل سابق فرهنگی ‌اجتماعی استانداری گیلان در گفتگو با ۸دی نیوز با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه و مشکلاتی که در گیلان مشاهده می شود، اظهار کرد: حجاب به عنوان مسئله دینی و ارزشی تلقی می شود.

وی آزادی در کشور را دو نوع دانست و خاطرنشان کرد: یکی آزادی فردی و دیگری آزادی در حجاب؛ عدم رعایت حجاب در جامعه تعدی به آزادی مردم است. بی حجابی به عنوان فضای آزاد تلقی نمی شود بلکه در حال گرفتن آزادی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه افراد بی حجاب، بی رحم هستند و در حال خیانت به جامعه می باشند، اذعان داشت: این اشخاص با رفتار غیر انسانی خود، حقوق شهروندی را محدود می کنند.

پورعزیزی تبلیغ نشدن حجاب در جامعه توسط متولیان فرهنگی را تأسف بار خواند و با بیان اینکه تبلیغات ما درباره حجاب بسیار ضعیف است بیان داشت: وضعیت فعلی حجاب به دلیل کار نکردن مسئولان متولی می باشد چرا که حجاب را به عنوان یک مساله انسانی تبلیغ نکردیم بلکه فقط با موضوع شرع تبلیغ نمودیم.

وی همچنین افزود: استادی در خارج به دانشجوی دختری که از مقاله خود در کلاس درس دفاع می کرد، ۵ نمره بخاطر بی حجابی و وضع بد ظاهرش کم نمود. وقتی دانشجو اعتراض می کند مسئولین دانشگاه از استاد توضیح می خواهند و استاد میگوید که من بخاطر اینکه وی با پوشش بد خود باعث شد که دانشجویان از مقاله اش انتقادی نکنند، این کار را انجام دادم.

poor-azizi00001

مدیرکل سابق فرهنگی ‌اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه دختران جوان پاک ترین قشر جامعه هستند، بیان نمود: دختری که آرایش می کند و وارد جامعه می شود در خانواده اش مشکل دارد.

پورعزیزی بی حجابی دختران دبیرستانی را موضوع غیر عادی دانست و تصریح کرد: دلیل این امر این است که یا پدر به دختر توجه نکرده و با او مهربان نبوده یا مادر اقتدار مرد را در خانه شکسته است. اگر پدر توسط مادر تحقیر شده باشد دختر هم با آن وضع از خانه بیرون می رود.

این کارشناس مسائل خانواده با تأکید بر اینکه بیشتر زنان محبت کردن به مردان را بلد نیستند ادامه داد: زن باید رئیس محبوب باشد و مرد باید مدیریت خانواده را با اقتدار اداره کند.

مدیرکل سابق فرهنگی ‌اجتماعی استانداری گیلان حجاب را روح معنویت دانست و با اشاره به اینکه معنویت مثل بهداشت عمومی برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی است، اضافه کرد: برای بهداشت هزینه های زیادی می شود اما برای معنویت هزینه ای تخصیص داده نمی شود.

poor-azizi00003

پورعزیزی پیشنهادی را نیز خطاب به مدیران و نهاد های درگیر ارائه داد و افزود: در این راستا نهادهای مسئول می توانند با برگزاری مسابقات تلویزیونی عفاف و حجاب، تولید مستندات با عنوان عفاف و حجاب، استفاده از خطبا و صاحب نظران، ایجاد فضای تبلیغی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی توسط تلویزیون، تبلیغ حجاب کامل توسط تلویزیون در برنامه و سریالها، فعالیت سازمانهای مردم نهاد در خصوص عفاف و حجاب، ایجاد کارگروه های فیلمبرداری از دانشجویان و دانش آموزان و… پیوندی بین مردم و فرهنگ ناب محمدی(ص) ایجاد نمایند.

وی با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی در این زمینه باید وظیفه ذاتی خود را به طور کامل انجام دهند، اظهار داشت: هر کس بخواهد متولی فرهنگ در گیلان باشد باید ضمن دغدغه دین داشتن، پایبند به ارزش ها و مبانی انقلاب نیز باشد.

مدیرکل سابق فرهنگی ‌اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه با تساهل و تسامح نمی توان کار فرهنگی کرد، افزود: مسئولین فرهنگی باید با اعتقاد راسخ خواسته مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی را برآورده نمایند زیرا در غیر اینصورت فرهنگ ما، فرهنگ دینی و اسلامی نخواهد بود.

پورعزیزی با اشاره به عملکردهای رسانه ای پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز در استان گیلان، تأکید کرد: ۸دی نیوز را تابلوی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در گیلان می دانم.

poor-azizi00002

وی با بیان اینکه بنده به عنوان یک شهروند می بینم که تحرکات ۸دی نیوز مصداق بارز نظرات مقام معظم رهبری در تمامی عرصه هاست خطاب به تحریریه ۸دی نیوز اذعان داشت: به دلیل اینکه شما نیروی جوان هستید و روحیه انقلابی دارید، بیشتر از سایر رسانه ها می توانید بدرخشید و در استان تأثیر بگذارید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه